וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות BRIC עשויות להתחיל לרכוש אג"ח ומט"ח זו מזו על מנת לצמצם את התלות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

16.6.2009 / 18:53

ברזיל, רוסיה, הודו וסין עשויות גם להשקיע במטבעות זו של זו, לפי יועץ הנשיא מדוודב



ברזיל, רוסיה, הודו וסין שוקלות לרכוש אג"ח אלו מאלו, ולהשקיע במטבעות זו של זו, כדי לצמצם את התלות שלהן בדולר של ארה"ב, על רקע פגישת ראשי ארבעת המדינות ברוסיה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



ראשי מדינות bric צפויים לדון בצעדים לקידום מטבעות אזוריים, ובכלל זה "אפשרות להעתקת חלק מעתודות המט"ח שלהן בכלים פיננסים של המדינות השותפות", אמר ארקדי דוורקוויץ', היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, לכתבים.



עתודות המט"ח הכוללות של מדינות bric מסתכמות ב-2.8 טריליון דולר, והן מבעלי ההחזקות הגדולות בעולם באג"ח ממשלתיות אמריקאיות. פסגת bric הראשונה נערכת לאחר שברזיל, סין ורוסיה הודיעה באחרונה על תכוניות להשקיע חלק מעתודות המט"ח שלהן באג"ח של קרן המטבע הבינ"ל (imf), וגרמו בכך לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב ולהיחלשות הדולר.



"לא מדובר במשהו שיתבצע באופן מיידי, אלא יותר בכיוון תנועה עתידי", אמר אנליסט האג"ח סטניסלב פונומרנקו מקבוצת ing. "אני לא חושב שניתן יהיה להשקיע יותר מאחוזים בודדים של עתודות המט"ח באג"ח של מדינות bric. אנו עדים להמשך הדיונים על חיפוש אחר חלופה לדולר, אולם לאיש אין כוונה להביא לשינויים בסיסיים בשלב זה", הוסיף.



בפסגה, שהיא הראשונה בה מתכנסים לבדם מנהיגיהם של ארבעת השווקים המתעוררים הגדולים בעולם, משתתפים נשיא רוסיה מדוודב, נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, נשיא סין, הו ג'ינטאו, וראש ממשלת הודו - מנמוהן סינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully