וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות

ניר צליק

16.6.2009 / 23:10

חשש מהמשך הקיפאון הכלכלי הוביל לירידות בוול סטריט: דאו ג'ונס ירד ב-1.3%, נאסד"ק השיל 1.1%. בסט ביי נחלשה ב-7.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות על רקע חששות מהמשך הקיפאון הכלכלי ובהובלת המגזר הקמעוני.

דאו ג’ונס ירד ב-1.3% ל-8,505 נקודות, נאסד"ק איבד 1.1% ל-1,796 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-1.3% ל-912 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.039% ל-3.674%.

בגזרת המקרו, מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.2% בחודש מאי לעומת אפריל, בהובלת עליית מחירי האנרגיה אשר קיזזה את הירידה במחירי המזון, כך דיווח הממשל האמריקאי. כלכלנים ציפו שהמדד יעלה ב-0.5%. מדד המחירים ליצרן בארה"ב ירד ב-5% במאי לעומת החודש המקביל ב-2008. זוהי הירידה השנתית הגדולה במדד מאז אוגוסט 1949.

מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, ירד ב-0.1% בחודש מאי לעומת צפי לעלייה של 0.1% במדד. מדד הליבה עלה ב-3% לעומת חודש מאי 2008. מחיר הדלק עלה ב-14% בחודש מאי לעומת חודש אפריל. מחיר המזון ירד ב-1.6%, בהובלת מחירי הביצים, הפירות והירקות. מחירי המכוניות עלו ב-0.1%.

היקף התחלות הבנייה בארה"ב עלה במאי ב-17% לעומת אפריל לאחר שהתחלות הבנייה של בנייני מגורים ושל בתים חד משפחתיים עלו לשיא של 3.5 שנים. היתרי הבנייה עלו גם הם ב-4%, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. התחלות הבנייה עלו במאי לקצב שנתי של 532 אלף, לאחר שבחודש שעבר נפלו לקצב שנתי של 454 אלף - הרמה הנמוכה אי פעם בחודש אפריל. לעומת מאי 2008, נפלו התחלות הבנייה ב-45%. היתרי הבנייה עלו ב-4% לקצב שנתי של 518 אלף, מעל לתחזיות אנליסטים אשר צפו כי יגיעו ל-508 אלף.

התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש שעבר ב-1.1% לאחר ירידה של 0.7% באפריל, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 1% בתפוקה התעשייתית, לאחר ירידה של 0.5% שעליה דווח במקור באפריל, בהמשך לנפילה של 1.8% בחודש מרץ. ניצול כושר הייצור בארה"ב ירד בחודש מאי לרמה של 68.3% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1967 - לעומת 69% בחודש אפריל.

דני צ'ין, השופט המחוזי שאמור להחליט בעוד שבועיים על גזר הדין של ברנרד מיידוף, שניהל הונאת פונזי בשווי 65 מיליארד דולר, דיווח כי קיבל למעלה מ-100 מכתבים זועמים ממשקיעים שאיבדו את כספם בהונאה, המציעים עונשים שונים. "בשל המעשים השערורייתיים שלו, העונש של מיידוף צריך להיות לחיות את שארית חייו מתחת לאיזה גשר בקופסת קרטון, לחטט בזבל כדי למצוא מזון וביגוד. הוא צריך לחיות את אותה רמת החיים שהוא ללא ספק גרם לכמה מקורבנותיו", כתב אזרח בשם רוברט מיק.

פיאט שוב מנסה לחדור לשוק האמריקאי

מניית יצרנית התרופות ג'נזיים (סימול GENZ) ירדה ב-5.2% במסחר בוול סטריט לאחר שהודיעה על השבתת הייצור של שתיים מתרופותיה הנמכרות ביותר, עקב זיהום במפעל של החברה בבוסטון, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

מפעל אלסטון הוא מתקן הייצור העיקרי של התרופות Cerezyme ו-Fabrazyme. מכירות Cerezyme - המיועדת לטיפול במחלת גושה, הנפוצה בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי - הסתכמו בשנה שעברה ב-1.2 מיליארד דולר, ומכירות Fabrazyme הגיעו ל-494 מיליון דולר.

יצרנית המכוניות פיאט תנסה לחדור שוב לשוק האמריקאי על רקע רכישת חלקי קרייזלר שפשטה את הרגל. רכישת החטיבות סיפקה לפיאט רשת סוכנויות ושירות בארצות הברית.

במניות הישראליות, אלווריון, יצרנית פתרונות ה-WiMax, עשויה על פי הערכות לזכות בפרויקט של 100 מיליון דולר בארה"ב. מקורות בשוק ההון מעריכים כי החברה מצויה במו"מ לפריסה של רשת אלחוטית בתקן WiMAX בהיקפים חסרי תקדים עבור החברה. אותם גורמים פסלו את השמועות כי מדובר בפרויקט הענק של ספרינט וקלירוויר לפריסה ארצית של הרשת ברחבי ארה"ב.

אלביט מערכות הודיעה כי החברה הבת המשותפת לה ולחברת רוקוול קולינס, חברת VSI, זכתה במספר חוזים חדשים בסכום מצטבר של 54.1 מיליון דולר, לאספקת מערכות למטוס ה-F-35. החוזה, שהתקבל מלוקהיד מרטין, יצרנית המטוס, כולל אספקה של 52 קסדות לטייסים ו-30 מערכות נוספות עבור מטוס ה- 35-F. בנוסף, קיבלה VSI מימון להקמת התשתיות לייצור המערכות. אספקת הייצור הראשונה עבור חוזים אלו תחל השנה ותימשך עד שנת 2012.

חברת צ’ק פוינט עשויה לצאת ממדד ה-MSCI ישראל אם לא תירשם למסחר בבורסה בתל אביב עד מאי 2010. חברת MSCI, הנחשבת לעורכת המדדים המובילה בעולם, מסרה אתמול כי תעדכן את תקנות ההשתייכות למדד, כך שיוכלו להיכלל בו רק חברות שרשומות למסחר בבורסה בישראל. צ'ק פוינט היא אחת החברות הגדולות במדד MSCI ישראל עם משקל של כ-7% אחרי טבע - המהווה 60% מהמדד - וכיל המהווה כ-8% ממנו.

פלוריסטם, המפתחת טכנולוגיה לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, תחל מיידית בביצוע במקביל של שני ניסויים קליניים ראשונים בגרמניה ובארה"ב לתרופה לטיפול בהיצרות עורקים בגפיים תחתונות (PLX-PAD).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully