וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה בין ריבלין לאוצר לפיצול חוק ההסדרים

צבי זרחיה

16.6.2009 / 22:20

בין הסעיפים שיפוצלו: הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל והרפורמה בשוק הטלוויזיה. ריבלין: "לא ייתכן להעביר מהלכים כה מורכבים מבלי שיעברו דיון ציבורי"

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הגיע הערב לסיכום עם משרד האוצר לגבי רשימת הסעיפים שיפוצלו מחוק ההסדרים לשנים 2009-2010.

בין הסעיפים שיפוצלו באופן מלא מהחוק, הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, הקמת קופת חולים חמישית והרפורמה בשוק הטלוויזיה. עוד הוסכם כי לא תבוטל חקיקה בחוק ההסדרים, וכי הסעיף המבטל את החוק להצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים, יוסר לחלוטין מחוק ההסדרים. ביחס לרפורמות אלו, אמר ריבלין כי "לא ייתן להעביר מהלכים כה מורכבים וכה משמעותיים מבלי שיעברו דיון ציבורי ראוי במסגרת הליך חקיקה תקין".

ריבלין ימשיך ללוות את המשך המגעים בין האוצר לבין יו"ר הקואליציה גם ביחס לסעיפים אחרים בחוק ההסדרים, מתוך מגמה לפצל מתוכן כמה שיותר סעיפים, ולהעבירן להליך חקיקה נפרד.

כמו כן, במסגרת ההבנות שהושגו, הסכים ריבלין לאפשר לאוצר להעביר את חוק ההסדרים כמקשה אחת בקריאה ראשונה, ולבצע את הפיצולים לאחריה, מתוך הבנה כי חלק גדול מן הרפורמות נועדו להתמודדות עם המשבר הכלכלי.

ריבלין אמר כי "חוק ההסדרים הוא אמצעי בידי הממשלה למלא אחר חובתה למשול ולקדם מדיניות, וייתכן שיש לו מקום, במיוחד בצוק עתים שכזה. מאידך, אסור שיועברו בחסותו רפורמות מהפכניות שאין להן שום זיקה ליישום התקציב, או להתמודדות עם המשבר הכלכלי; אסור שהאוצר ישתמש בחוק כדי לבלום חקיקה פרטית; אסור לוותר על השימוע הציבורי, הרחב, המעמיק, החיוני בנושאים מהותיים מאוד לחברה הישראלית, שהם לעיתים בעלי השלכה חוקתית, כמו הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully