וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולישק תשלם 10 מיליון שקל במזומן לבעלי האג"ח

מאת יורם גביזון

17.6.2009 / 6:57

החברה תפרוש את יתרת החוב ל-13 שנה



>> ארבעה חודשים לאחר שנאלצה לדחות תשלום של 16.5 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב בגלל קשיים שהערימו הבנקים המממנים, פירסמה חברת פולישק הצעה להסדר חוב בתמיכתם המסויגת של חמשת הבנקים הנושים. ההצעה תובא לאישור בעלי איגרות החוב של החברה באסיפה שתתקיים מחר. בעקבות גיבוש ההסכם עלתה מניית החברה ב-11.2% במחזור של 145 אלף שקל, שגבוה פי ארבעה מהמחזור הממוצע במניה.

פולישק, שבשליטת הקיבוצים ניר יצחק וסופה, מציעה לשלם 10 מיליון שקל במזומן לבעלי האג"ח, כלומר סכום נוסף של 7.8 מיליון שקל מעבר לתשלום ריבית ב-2.2 מיליון שקל ששולם בפברואר 2009. יתרת הסדרה בסכום של 45 מיליון שקל תומר באיגרות חוב להמרה שייפרעו, לאחר תקופת חסד של 3 שנים, על פני 10 תשלומים שנתיים שווים מ-2012 עד 2021. האיגרות המתוקנות יישאו ריבית של 5% בארבע השנים הראשונות לאחר ביצוע ההסדר ו-7% בתשע השנים הבאות. איגרות החוב ניתנות להמרה לפי שער של 3 אגורות למניה, כלומר ב-1% יותר משער המניה בפתיחת המסחר אתמול.



בעלי איגרות החוב, שהבולטים שבהם הם קבוצת ילין לפידות, מיטב ודש איפקס, ייאלצו להסכים שלא תהיה להם עילה לדרוש את הפירעון המיידי של קרן איגרות החוב גם אם פולישק לא תעמוד בתשלומי הריבית בתקופת החסד, ולהסכים להשעות את זכותם לדרוש פירעון מיידי תשעה חודשים לפחות ממועד אי התשלום גם לאחר תום תקופת החסד.



פולישק תהיה רשאית לפרוע סכום של 6.5 מיליון שקל בפירעון מוקדם אם יתקיימו כמה תנאים מצטברים, שהחשוב בהם הוא השקעה של משקיע חיצוני בחברה בסכום של 13 מיליון שקל לפחות עד יוני 2012.



חמשת הבנקים הנושים - פועלים, לאומי, מרכנתיל, מזרחי והבינלאומי - הסכימו לממן 5 מיליון שקל מהתשלום הראשון. עם זאת הציבו הבנקים, שלהם חייבת החברה 87 מיליון שקל, סדרה של תנאים: הזרמת חלקם בתשלום תיעשה לאחר שניר יצחק וסופה יפקידו 813 אלף שקל עד 23 ביוני. תשלום זה יצטרף לתשלום של 2.2 מיליון שקל שהזרימו ניר יצחק וסופה כהלוואת בעלים, כדי לעמוד בתשלום הריבית לבעלי איגרות החוב בפברואר.



תנאי נוסף הוא קבלה של פיצוי בסך 1.5 מיליון שקל, שפולישק צפויה לקבל מהמדינה בגין נזקי מבצע עופרת יצוקה, עד 8 ביולי. אי עמידה בשני תנאים אלה לבדם תפטור את הבנקים מהזרמת 5 מיליון שקל לפולישק.



הבנקים קבעו עוד תנאי לביצוע ההסכם, והוא שאלון כהן, היועץ הכלכלי ששכרה פולישק, יערוך עד 25 באוגוסט חוות דעת שתבדוק את האסטרטגיה העסקית ותבחן את המשך קיומה העסקי - כולל יכולתה לעמוד בתוכנית הבראה ולעמוד בהחזר חובותיה לטווח קצר וארוך.



פולישק, שהנפיקה את מניותיה בדצמבר 2004, נקלעה למצוקה בפברואר 2009, לאחר שלא עמדה באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהסכמי ההלוואה שלה עם הבנקים. בתגובה מנעו בנק לאומי, הבנק הבינלאומי והבנק המזרחי מפולישק להשתמש בפיקדונות בהיקף של 24 מיליון שקל כדי לשלם לבעלי איגרות החוב תשלום קרן וריבית בסכום של 16.5 מיליון שקל. התנגדות הבנקים כמעט סיכלה את גיבושו של הסדר חוב. יש להניח שהעובדה שבעלי השליטה בחברה הם שני קיבוצים באזור עוטף עזה, שעמדו תחת לחץ הפגזות בתקופת מבצע עופרת יצוקה, ריככה את התנגדות הבנקים והקלה על גיבושו של ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully