וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל ורשות ני"ע סיכמו על פשרה שתאפשר גיוס הון בבנקים

שרון שפורר

17.6.2009 / 6:57



>> הושגה הבנה בין רשות ני"ע לבין בנק ישראל, שתאפשר לבנקים לשוב ולגייס בסדרות חדשות של הון משני עליון. שטרי הון משני עליון הם כתבי התחייבות הנחשבים כהון לצורך חישוב יחס הלימות הון בבנקים - היחס בין ההון העצמי של הבנק לבין האשראי שלו.

בזמן שגיוס הון מתבצע על ידי תשקיף של הבנק, גיוס כתבי ההתחייבות בבנקים התבצע על ידי תשקיף של חברת צינור: פועלים הנפקות, לאומי למימון ועוד. באחרונה החליטה רשות ני"ע לדרוש מהבנקים להכין תשקיף משל עצמם ולא דרך חברה בת בהנפקה. תשקיף מסוג זה דומה למתכונת דו"ח ברנע, שכולל פירוט עדכני ומלא של מצב ההשקעות שלהם בחו"ל ושל החשיפה האפשרית להפסדים.



בעקבות הצורך בהכנת התשקיף, משימה שאורכת כמה חודשים, התעכבו הגיוסים בסדרות הון משני עליון חדשות ולא התבצעו עד כה. גיוסי הבנקים בהיקף של כ-7.4 מיליארד שקל מתחילת השנה התבצעו בעיקר בכתבי התחייבות מסוג הון משני רגיל וסדרות הון משני עליון קיימות. רשות ני"ע תוותר על דרישה זו ותאפשר לבנקים לחזור ולגייס בהון משני עליון, מה שצפוי להגביר את קצב גיוסי הבנקים בתקופה הקרובה. בעוד רשות ני"ע יישרה קו בעניין זה עם עמדת המפקח על הבנקים, שביקש להקל על הבנקים לגייס הון, הרי שבעקבות דרישתה הוסרה אי הבהירות הנוגעת לכללים שבהם הבנקים רשאים להשעות את תשלומי הריבית בגין כתבי ההתחייבות מסוג הון משני עליון.



בינתיים, מזרחי טפחות השלים אתמול גיוס של כ-103 מיליון שקל בהנפקת הון משני עליון קיים - גיוס שהובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי. ההנפקה נעשתה בהרחבת סדרה א', והתשואה נקבעה על 5.99% במח"מ של 9.4 שנים - כ-2.75% מעל תשואת אג"ח ממשלתית במח"מ דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully