וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים קונים כיום מניות כדי להחליף את ההנהלה"

מאת ניר צליק

17.6.2009 / 6:57

מנהל קשרי המשקיעים בנאסד"ק, סטיבן ג'יימס, אומר כי בתקופות מיתון חברה צריכה לדעת יותר על הקונים של מניותיה, ומסביר איך מזהים את קהל המשקיעים הנכון



>> "בתקופות כמו זו הנוכחית, שבה מחירי המניות נמוכים, חברה צריכה לדעת מי קונה ומי מוכר את מניותיה ברזולוציה גבוהה יותר מזו שמאפשרים הדיווחים לרשות ניירות ערך" - כך אומר סטיבן ג'יימס, המנהל את השירותים לקשרי משקיעים של בורסת נאסד"ק.

חברה צריכה לדעת מי נכנס למניה, לאיזה טווח זמן, מי ייכנס בעקבות הגופים שנכנסו והאם הם שם לעשיית רווח מהיר או לא". הוא אומר. "נאסד"ק מספקת כלי ריגול שמאפשרים לדעת את הנתונים האלה, והשירות מבוסס על עבודת אנליסטים שעוקבים אחר המניה מדי יום ומספקים דו"ח על התנועות בה ועל הרקע של הגופים הנכנסים אליה".



"רוב ההבדלים בין קשרי המשקיעים כיום לבין קשרי המשקיעים לפני שנתיים הם לא חיוביים", אומר ג'יימס. "אנשים קונים כיום מניות במטרה לשנות אסטרטגיה של חברות או כדי להחליף את ההנהלה שלהן. האקטיוויזם של המשקיעים כיום הוא איום גדול בהרבה מאשר לפני שנתיים".



לדבריו, אחת השיטות להגן על חברות מפעולות כאלה היא כלי שפותח בנאסד"ק ונקרא shark watch. כלי זה מאפשר לחברות לזהות משקיעים אקטיוויים שקונים כמות גדולה של אותה מניה, ומספק את ההיסטוריה של הקונים כדי שיהיה האפשר להעריך את התוכניות שלהם לגבי החברה.



מאז תחילת המשבר חברות ישראליות עושות מאמצים רבים להפחית את הוצאותיהן, ולעתים מוותרות על יחסי הציבור. ואולם ג'יימס מצביע על אמצעים פשוטים שבעזרתם הן יכולות להמשיך לתקשר עם המשקיעים.



"הבסיס הוא לדעת לזהותה את הקהל הנכון - מוסדיים שעשויים להיות בעלי מניות פוטנציאליים", אומר ג'יימס. לטענתו, אסור להסתמך על ייעוץ חיצוני בלבד. "חשוב שחברה תבין מי הקהל שלה. חברה מבינה תמיד את הסיפור שלה טוב מאחרים. אנחנו מציעים לחברה, באמצעות הכלים שלנו, לזהות את גישת המשקיעים במניה, את ההתמחויות שלהם ואת המיקום הגיאוגרפי שלהם - ואז להעביר אליהם את המידע. רק אחר כך אנחנו מגיעים אליהם באמצעות חברות ייעוץ שיסייעו בקביעות פגישה".



הצרכים של חברה ישראלית בתחום קשרי המשקיעים שונים מאוד מאלה של חברה אמריקאית, מכיוון שלמשקיע אמריקאי קשה יותר לתקשר עם חברה מרוחקת. ואולם ג'יימס סבור כי סוגיית המרחק הגיאוגרפי אינה כה הרת גורל: "לעתים חברות רחוקות מפתחות תסביך נחיתות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לא המרחק הפיסי, אלא לדעת למי אתה מספר את הסיפור של החברה ואיך לספר אותו".



הוא מצביע על ארבעה כלים שחברה ישראלית חייבת כדי לשמור על קשר ראוי: אתר אינטרנט פעיל שבו עמוד מעודכן של קשרי משקיעים, זרם חדשות קבוע למשקיעים, העברת שיחות ועידה ברשת ושירותי מעקב אחר תנועות במניה (stock surveillance).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully