וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומת ספרים מכרה פי שלושה במהלך שבוע הספר מאשר סטימצקי

מאת עדי דברת-מזריץ

17.6.2009 / 6:57

כך עולה מהשוואת נתוני המכירות של הרשתות. מנכ"ל סטימצקי: "מפתיע מאוד ש-70 חנויות יכולות למכור יותר מ-142 חנויות"; מנכ"ל צומת ספרים: "המספרים מדברים בעד עצמם"



>> בשבוע הספר מציגות ההוצאות לאור ורשתות הספרים את מיטב מרכולתן ונהנות מהעלייה במכירות הספרים, וגם השנה נשאלת השאלה מי היא רשת הספרים הגדולה בישראל. מהשוואת themarker בין נתוני המכירות של סטימצקי וצומת ספרים עולה כי בשבוע האחרון (6-13 ביוני) מכרה צומת ספרים כמעט פי שלושה ספרים משמכרה סטימצקי, שהחזיקה באופן מסורתי בתואר רשת הספרים הגדולה בישראל.

בשבוע שנבדק מכרה צומת ספרים כ-64 אלף ספרים המופיעים ברשימת 60 רבי המכר שלה, לעומת סטימצקי שמכרה פחות מ-23 אלף ספרים. הרשימה כוללת את 20 רבי המכר בקטגוריית הפרוזה, 10 רבי המכר בקטגוריית ספרי ילדים ונוער, 10 רבי המכר בקטגוריית ספרי בישול ואפייה ו-20 רבי המכר בקטגוריית העיון.



ההשוואה נעשתה בין רבי המכר של כל רשת ולא בין ספרים ספציפיים, מכיוון שכל רשת יוצאת במבצעים על ספרים של הוצאות שונות, וכמעט לא ניתן למצוא חפיפה בין הרשימות.



כפי שנחשף ב-themarker, מרבית ההוצאות לאור התנגדו למבצע של צומת ספרים שהציעה שני ספרים ב-10 שקל בקניית ספר במחיר קטלוגי, ולכן אינן משתתפות בו. לכן, ברשימת רבי המכר של צומת ספרים מככבות ההוצאות כנרת-זמורה-ביתן ומודן, שמחזיקות בבעלות חלקית ברשת ומשתתפות במבצע.



בשבוע שבו קיימה צומת ספרים את המבצע סטימצקי יצאה במבצע של ספר במתנה על כל קניית ספר, או ספר רביעי במתנה בקניית שלושה ספרים. מחיר ספר ממוצע במבצע של צומת ספרים הוא כ-30 שקל, ומחירו הממוצע של ספר במבצע של סטימצקי גבוה במעט, אך הכנסותיה של צומת ספרים גבוהות בהרבה. מדובר בנתונים מפתיעים, שכן סטימצקי ידועה כרשת הספרים הגדולה בישראל, המונה 142 חנויות ו-130 נקודות מכירה (בסניפי מנטה ובמשביר לצרכן). רשת צומת ספרים מונה 78 סניפים ונחשבת "אנדרדוג", הנלחם מול השחקן המוביל בשלל מבצעים אגרסיוויים.



סטימצקי: "המספרים של צומת ספרים תמוהים"



מנתונים שמסרה צומת ספרים בתחילת השנה, הרשת סיימה את 2008 עם היקף מכירות של כ-300 מיליון שקל - גידול של כ-20% מ-2007, כשהענף עצמו גדל ב-7% בלבד. "כל הגידול של הענף הוא למעשה גידול שלנו. אנו יכולים להגיד השנה בוודאות שנהפכנו לרשת המובילה בישראל במכירת ספרים", אמר אז ל-themarker אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים. שומר התייחס אז לטענות המתחרים בנוגע לזיוף הנתונים שהרשת הציגה, ואמר: "הקנאה הורסת את סטימצקי ובינתיים המספרים שהם אוספים הם אלה שלא נכונים. הציבור מצביע ברגליים ונתוני חברות האשראי מראים שיותר אנשים קונים אצלנו".



במסיבת עיתונאים שקיימה באפריל מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, היא סירבה למסור את מחזור המכירות של הרשת ואמרה כי הרשת הציגה גידול של 9% במכירות 2008 לעומת 2007. בקיזוז מכירות רשת צליל, שנרכשה על ידי סטימצקי, הגיע הגידול במכירות ל-8%.



אתמול אמרה בראל ל-themarker בתגובה לנתונים שהציגה צומת ספרים כי "המספרים שנמסרים על ידי צומת ספרים נראים תמוהים, בלשון המעטה, לכל העוסקים בתחום. זאת, כמובן, אלא אם במדינת ישראל יש 20 מיליון תושבים. מפתיע אותי מאוד ש-70 חנויות יכולות למכור יותר ספרים מ-142 חנויות ו-130 נקודות מכירה. זאת כאשר החלק מהמחזור שלנו של מוצרים שאינם ספרים הוא 14.8% בלבד".



בתגובה אמר שומר כי "המספרים מדברים בעד עצמם והציבור מצביע בעדנו. צומת ספרים מוכנה לאפשר לנציגי העיתון להגיע בלווית רואה חשבון ולבדוק את נתוני הרשת".



הדעות בעניין היו חלוקות בקרב בכירים בהוצאות לאור. בעוד שחלקם טענו כי על-אף נתוני צומת ספרים, הם עדיין מוכרים יותר ספרים בסטימצקי, אחרים טענו כי הנתונים הגיוניים וכי לדעתם צומת ספרים כבר עברה את סטימצקי במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully