וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מפעיל לחצים: מעבר לרישיונות - כבר ב-2010

מאת אופיר בר-זהר וצבי זרחיה

17.6.2009 / 6:57

משרד התקשורת: מועד המעבר לרישיונות הוא 2012, העניין אינו בדיון



>> ערוץ 10 מנסה להקדים את המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות בטלוויזיה המסחרית ל-2010 - כך נודע ל-themarker. אנשי הערוץ מקווים כי צעד כזה, אם ייצא לפועל, יחלץ את הערוץ מהתסבוכת הרגולטורית שבה הוא נתון, ויאפשר לו להמשיך לפעול.

הצעד דורש את תמיכת שר התקשורת, משה כחלון, ובכירים נוספים בממשלה, אך נראה כי בכירים אלה עדיין לא קיבלו החלטה סופית בעניין. בין השאר, מנסה הערוץ לקדם את העניין באמצעות שירותיו של משרד הלובינג אמיר גלעד.



ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "השר הודיע שמחובתו לקדם את עניין הרישיונות, אך כרגע מדובר על מעבר לשיטה זו ב-2012, והמועד אינו נמצא בדיון".



פרק התקשורת בחוק ההסדרים, הכולל את הרפורמה בשוק התקשורת, לא ייכלל בחוק ההסדרים, והמשך אישורו ייעשה בחקיקה רגילה. גם אם תאושר הרפורמה בשוק התקשורת, עולה השאלה כיצד יקבל ערוץ 10 רישיון, לאחר חודשים ארוכים שבהם אינו מעמיד ערבויות בנקאיות בסך התחייבויותיו. אם בעלי הערוץ היו מעמידים ערבויות בגובה חובותיהם, המסתכמים בכ-100 מיליון שקל (כולל חובות דמי זיכיון ותמלוגים, לפי דו"ח ועדת תורג'מן שבחנה את מצב הערוץ), זיכיונם היה מוארך עד 2012, מועד המעבר המתוכנן לרישיונות.



הקדמת המעבר לרישיונות ל-2010 מחזקת את הטענה כי רפורמת המעבר לרישיונות, שתאפשר לבעלי הערוצים המסחריים להחזיק בערוצים ללא הגבלת זמן וללא צורך לגשת למכרז, טובה בעיקר לערוצים הקיימים, ולא למטרתה המוצהרת - הגברת התחרות בתחום. כמו כן מעבר לרישיונות ב-2010 לא יאפשר כניסה של שחקנים חדשים לענף, מאחר שמספר התדרים עדיין יהיה מוגבל.



אם המעבר לרישיונות יתקבל על ידי הממשלה, תהיה זו הפעם החמישית שבה נעשה שינוי בחוק לפי צורכי ערוץ 10. גם כאשר נקבע מועד המעבר לרישיונות ל-2012, היו כאלה שגרסו כי מדובר בהתאמת התאריך לצורכי הערוץ, מכיוון שזיכיונם של המתחרים בערוץ 2 יפוג רק ב-2015, ואילו זיכיון ערוץ 10 (כולל הארכה מתוכננת שלא קיבלה אישור) יפוג ב-2012.



מצבו של ערוץ 10 בעייתי במיוחד: זיכיונו עתיד לפוג בפברואר 2010, והחוק מונע ממנו הארכת הזיכיון לפני שהשלים כל חובותיו. איש העסקים רון לאודר המחזיק ב-25% מהערוץ, הודיע כי לא ימשיך להחזיק במניות ולא יזרים יותר כסף לערוץ. בינתיים, העניין נמצא על הציר שבין מועצת הרשות השנייה לשר התקשורת, כאשר שום צד אינו מעוניין להיות זה שמקבל את ההחלטה על סגירת הערוץ ויציאה למכרז חדש.



מערוץ 10 נמסר בתגובה: "נעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח את קיומו של ערוץ 10 ולהוות בית בעבור 3,000 המשפחות המתפרנסות מהערוץ ומאות אלפי הצופים הנאמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully