וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון בישראל: לא חייבים לשלם ביוקר

אמיתי זיו

17.6.2009 / 6:57

שאלות ותשובות



* ראשית, מה זה בעצם אייפון?

מכשיר סלולרי שמשווקת חברת אפל מאז 2006. הוא נחשב פורץ דרך במסך המגע שלו, בממשק הנוח, בנוחות הגלישה הסלולרית ובמספר האפליקציות שאפשר להוריד אליו. על פי נתוני גרטנר, ברבעון הראשון של 2009 נמכרו כ-4 מיליון מכשירי אייפון בעולם - כ-10% מכלל המכשירים החכמים שנמכרו בעולם. מכשירים חכמים מאופיינים במערכת הפעלה מתקדמת, גלישה סלולרית נוחה וחיבור wifi, ולעתים קרובות גם במסך מגע ובמקלדת מלאה.



* ועכשיו, האייפון עושה עלייה?



כן. שתי מפעילות הסלולר הישראליות, פלאפון ופרטנר, יחלו לשווק את המכשיר בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר: לאחר כל המדינות המערביות, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ההסכמים של החברות נחתמו ישירות מול אפל העולמית, ולא באמצעות יבואנית מוצרי אפל לישראל, איי דיגיטל.



* איזה דגם של אייפון ישווק כאן?



הדגם האחרון iphone 3gs, שהוכרז לפני כשבוע. הטלפון, שפועל בטכנולוגיית הדור השלישי, מציע מצלמה משופרת, מעבד חזק יותר וצריכת סוללה טובה יותר.



* כמה זה יעלה?



זו שאלה מורכבת. המפעילה האמריקאית at&t מוכרת את האייפון גרסת 16 ג'יגה-בייט במחיר זעום של 199 דולר, אבל כל לקוח מחויב ברכישת חבילת דקות, sms וגלישה - בעלות של 150 דולר בחודש; מי שרוכש את המכשיר ללא חוזה משלם 600 דולר. ההערכה היא שבישראל יימכר המכשיר תמורת תשלום חודשי של כמה עשרות שקלים, בהתחייבות לשנה וחצי. עם זאת, הלקוח יחויב בחבילת גלישה שעלותה 99-129 שקל בחודש.



* יקר לי! אפשר יותר בזול?



כן. בישראל התפתח שוק מקביל ותוסס של אייפון ביבוא פרטי מאירופה. לפי הערכות, כבר כיום יש כ-80 אלף מכשירי אייפון בישראל. המסחר המקביל הזה כולל מכירות של מכשירים חדשים ויד שנייה במחיר של 1,500-4,000 שקל. היתרון ברכישת מכשיר בדרך זו הוא שאין צורך להתחייב לחברת סלולר מסוימת.



* עדיין יקר לי, יש חלופות?



בהחלט. האייפון יצר באזז כה גדול בעולם, עד שכל יצרניות המכשירים הסלולריים פיתחו מכשיר מתחרה. לנוקיה יש את דגם 5800, לסמסונג יש את אומניה, htc משווקת את 1g, חברת lg פיתחה את דגם ארנה ופאלם שיחררה זה מכבר את pre. בקרוב תשיק גם סוני אריקסון דגם מתחרה בשם idou. צרכן חכם יכול ללמוד על החלופות, להשוות מחירים ולמצוא את המכשיר שמתאים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully