וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתערב במשבר בנק ישראל

מאת מוטי בסוק

17.6.2009 / 6:57

הבהיר לשטייניץ ופישר: "פשרה עד יום בי - או שאכריע בעצמי". הדגיש כי על הפשרה לכלול פיקוח על השכר מבלי לפגוע בעצמאות המוסד

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע אתמול לנגיד סטנלי פישר, ולשר האוצר יובל שטייניץ כי החליט לסיים את סאגת חוק בנק ישראל עד יום שני הקרוב. מקור בכיר אמר ל-themarker כי בשיחות נפרדות הציג נתניהו לשני האישים אולטימטום, שלפיו אם לא יגיעו לפשרה עד יום שני בכל הנושאים השנויים במחלוקת בעניין חוק בנק ישראל, כולל בנושא השכר בבנק - הוא יתערב ויכריע. לא ניתן יהיה לערער על החלטת ראש הממשלה.

הפשרה, אמר אתמול נתניהו לפישר ושטייניץ, צריכה להתבסס על שני עקרונות: יהיה פיקוח של האוצר על השכר בבנק ישראל; הפיקוח של האוצר לא יגביל את עצמאות בנק ישראל.

החלטתו של ראש הממשלה תתבסס על המלצות שיגיש לו מנכ"ל משרדו, איל גבאי. בשלושת השבועות האחרונים פועל גבאי, על פי הנחיות נתניהו, לפשר בין שני הצדדים. לצורך זה הוא נפגש עם מנכ"ל האוצר ירום אריאב, הממונה על השכר באוצר אילן לוין, מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו, והיועצת המשפטית של הבנק טידה שמיר.

אתמול, לפני השיחות של נתניהו עם שר האוצר והנגיד, נפגשו שטייניץ ופישר בארבע עיניים במטרה לקדם את חוק בנק ישראל; עשן לבן לא יצא מהשיחה. האוצר עומד על כך כי ימשיך להיות האחראי לנושא השכר בבנק ישראל, כמו בכל המגזר הציבורי, הממשלתי והגופים הנתמכים על ידי המדינה לפי סעיף 29 א' לחוק יסודות התקציב. בנק ישראל שואף למצב שבו המועצה המנהלת של הבנק - גוף חדש שיוגדר בחוק בנק ישראל - היא שתקבע את השכר בבנק, ובמקרה של חילוקי דעות על החלטותיה יהיה הפוסק האחרון ראש הממשלה ולא הממונה על השכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully