וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה: גלגלי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב החלו להסתובב

סוכנויות הידיעות

17.6.2009 / 7:51

אובמה: האבטלה בארה"ב תגיע ל-10%; הנשיא יסגור סוכנות רגולציה מטעם האוצר ויעביר סמכויותיה לפדרל ריזרב



נשיא ארה"ב ברק אובמה הבטיח יד קשוחה עם וול סטריט וצפה שיעור האבטלה של 10% בארה"ב, אפילו כש"גלגלי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב החלו להסתובב", כך דיווחה בלומברג.



"לוול סטריט יש זיכרון קצר יותר לגבי כמה קרובים היינו לתהום ממה שהייתי מצפה", אמר אובמה, בהתייחסו לביקורות ההולכות וגוברות בנוגע למעורבות הממשלתית בכלכלה ובשווקים, בראיון לבלומברג.



הערב יפרסם אובמה את פרטי תוכנית הארגון מחדש של מערך הרגולציה לשוק הפיננסי. בשל כך, אמר אובמה כי הכלכלה האמריקאית תתאושש בקרוב. "מתחילים לראות את המנועים של הכלכלה מתחילים להסתובב", הדגיש נשיא ארה"ב. ובכל זאת, אמר כי "ההתאוששות תימשך הרבה מאוד זמן מכיוון שמשקי הבית בארה"ב עובדים כדי להתמודד עם החובות שצברו בימות שגשוג הנדל"ן.



שיעור האבטלה ימשיך לעלות מרמתו הנוכחית של 9.4% - רמת שיא של 25 שנה – מכיוון שהמעסיקים מנסים לחדש את כוח האדם שלהם - כך אמר הנשיא. "מדד התעסוקה עדיין מדשדש", הוסיף אובמה והדגיש כי אינו יכול לחזות מתי האבטלה תתחיל לרדת.



אובמה שיבח את יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי עבור התפקיד שהוא מגלם בפתרון המשבר. "ברננקי עושה עבודה מצוינת בנסיבות יוצאות דופן", הדגיש הנשיא. הוא סירב להגיב לשאלה האם ימלא את ברננקי לכהונה נוספת, בתום ארבע השנים לכהונתו הראשונה בינואר.



אובמה התחייב להפוך את שוק הנגזרים, אותו כינה מערכת בעלת סיכונים אדירים, לשוק בעל שקיפות גדולה יותר. בנוסף, הדגיש אובמה את החשיבות של שמירה על משמעת פיסקאלית כדי להבטיח שמשקיעים ברחבי העולם ממשיכים לרכוש אג"ח של ארה"ב.



אובמה השאיר את אפשרות העלאת המסים על מרבית תושבי אמריקה פתוחה כדי לנסות ולהקטין את הגירעון אם הצמיחה תהיה איטית מידי. הנשיא חזר על התחייבותו מקמפיין הבחירות שלו להוריד את המסים על 95% מהאמריקאים ממעמד העובדים, ולהגדיל את המסים על משקי הבית המרוויחים למעלה מ-250 אלף דולר בשנה.



ממשל אובמה מתכנן לסגור את אחת הסוכנויות האחראיות על פיקוח על הבנקים, ולהעביר את סמכות הפיקוח על הסיכונים הכוללים לכלכלה לפדרל ריזרב במסגרת תוכנית הארגון מחדש של מערך הרגולציה שפרטיה יפורסמו הערב.



המשרד לפיקוח על השגשוג, חטיבה של משרד האוצר, כך דיווחו בכירים בממשל אובמה במסגרת שיחת וועידה עם עיתונאים. הפדרל ריזרב יעבוד בשיתוף פעולה עם פאנל של סוכנויות רגולטוריות אחרות, בראשותו של מרד האוצר, בפיקוח על הסיכונים המערכתיים, לפי התוכנית.



"הולכת להיות התייעלות וקונסולידציה של מערך הרגולציה, כך שאנשים לא ימצאו את עצמם נופלים בין הכיסאות", אמר אובמה לכתבים אתמול. "בין אם מדובר בצד הצרכני, בהגנה על המשקיעים או בסיכונים המערכתיים, הולכת להיות מערכת רגולציה אפקטיבית הרבה יותר מבעבר", הוסיף הנשיא האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully