וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה עשויה לחזור ולאבד גובה; גולדמן סאקס: "ייתכן גל ירידות של כמה שבועות"

נתן שבע

17.6.2009 / 8:12

מניות הדשנים בארה"ב איבדו אתמול למעלה מ-3%; קרדן אן וי תצטרף למדד הנדל"ן בעדכון הקרוב



האווירה החיובית בשבועות האחרונים בעולם התחלפה באחרונה בתנודתיות ובנטייה לירידות שערים. החששות כי הכלכלה העולמית לא תצא מהמשבר מהר כל כך כפי שקיוו לצד מימושי רווחים הובילו המגמה השלילית. גם היום עשוי המסחר להיפתח בירידות שערים לאור מגמה דומה שנרשמה אמש בארה"ב. החששות מהמשך הקפאון הכלכלי וירידות במגזר הקמעונאי גרמו למדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.3% ומדד הנאסד"ק איבד 1.1%. באסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת.







ובינתיים יש מי שמזהיר בעולם מגל של ירידות. הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס, ג'ים אוניל, העריך אתמול כי ייתכן שצפויות ירידות בשווקים הפיננסיים בשבועות הקרובים על רקע חששות מכוונת ממשלות בעולם לצמצם את התמריצים לכלכלותיהן. "לא אופתע אם הירידות שהחלו אתמול מבשרות על תיקון שיימשך כמה שבועות", אמר אוניל.



ובישראל עושה רושם שגם באוצר מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה תגיע לקראת סוף השנה לאחר שברבעון הראשון התכווץ המשק בקצב שנתי של 3.9%. "אומדני הצמיחה של משרד האוצר לשנתיים הקרובות הם צמיחה שלילית של 1% בשנת הכספים 2009 וצמיחה של 1.5% בשנת 2010" - כך כתב משרד האוצר בספר התקציב שהונח אתמול על שולחן הכנסת.



היציאה של ישראל מרשימת המדינות המתפתחות של msci גררה לחץ שלילי נוסף על הבורסה בתל אביב בצל החשש יציאה של כסף זר חוצה. אולם, נראה כי העדכון הרשמי צפוי רק בעוד שנה כך שעובדה זו כבר נשכחה מאחור.



הבורסה תעדכן את רשימת המדדים בימים הקרובים - רשימה שתיכנס לתוקף ב-1 ביולי. בינתיים, שיחררה הבורסה אתמול לאחר תום המסחר סנונית ראשונה בדמות עדכון מדד התל-טק והכרזה על כל כי מניית תחזור למדד הנדל"ן 15.



מניות הדשנים סבלו אתמול מירידות של למעלה מ-3% בארה"ב מה שעשוי היום להקרין גם על מניית .



מניית איבדה אתמול 2.1% לאור אזהרת הרווח של חברת נופארם. החברה האוסטרלית דיווחה על מכירות חלשות של מוצר הגלייפופסט, קוטל החרקים הגדול בעולם, שאותו משווקת גם מכתשים.



שנהנתה אתמול מזינוק חד של למעלה מ-10% לאור שמועות על חוזה חדש בו זכתה, תפתח בפער חיובי של 2.5%.



תפתח בפער שלילי של 0.9% ו בפער שלילי של 3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully