וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: מחיר הנפט מעל ל-70 דולר לחבית אינו משקף את המצב בשווקים; רמת ההתנגדות עומדת על 73.10 ד'

TheMarker

17.6.2009 / 10:08

רמת ההתנגדות למחיר הזהב תעמוד על 945.7 דולר לאונקיה; המשקיעים צופים תזוזה חדה של הצמד שקל-דולר בתקופה הקרובה



ירידה בביקושים למפלט בטוח במטבע האמריקאי הכבידה על הדולר, לאחר שנתוני אשרות הבנייה והתחלות הבתים בארה"ב התעלו על התחזיות ועלו לרמה של 525 אלף בממוצע, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באמריקה. המשקיעים החלו לקנות מטבעות בעלי ריבית גבוהה ,כגון האוזי האוסטרלי כנגד שטר הירוק.



יחד עם זאת, הסנטימנט השלילי כלפי הדולר צבר דומיננטיות בשווקים, לאחר שברוסיה דיברו על הצורך במטבע רזרבי חדש, חוץ מהשטר הירוק. הדבר מפתיע במיוחד, כשרק שלשום שר האוצר הרוסי נתן גיבוי לתפקידו החשוב של הדולר, כמטבע הרזרבי העולמי. במחצית השנייה של יום שלישי הדולר הצליח להחזיר הפסדיו, לאחר פרסום נתוני ייצור מאכזבים בארה"ב שהחזירו את השווקים לצבע האדום, כשהמשקיעים מוכרים את המניות ובכך מעלים את הביקוש לדולר.



החוזה העתידי על הזהב נסגר אתמול בעלייה של כמעט 0.5%, לאחר ירידה של הדולר כנגד המטבעות העיקריים. המשקיעים בדרך כלל קונים את המתכת היקרה כגידור נגד חולשתו של הדולר בעולם, והאירו בפרט. מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות תעמוד על 945.7 דולר לאונקיה, ורמת תמיכה משמעותית הינה ב-925.25 דולר לאונקיה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 935.6 דולר לאונקיה.



החוזה על הנפט נסגר בעלייה של 0.4%, לאחר מסחר תנודתי במיוחד שהקפיץ את מחיר הנפט לשיא של 72.80 דולר לחבית. ההערכות הן שמחיר הנפט מעל ל-70 דולר לחבית, אינו משקף את המצב בשווקים. היום יתפרסמו מלאיי הנפט השבועיים בשעה 14:30 (gmt), ויתנו תמונה בהירה יותר לכיוונו של הנפט בטווח הקרוב. רמת ההתנגדות החזקה עומדת על 73.10 דולר לחבית, ותמיכה מהותית הינה ב-68.15 דולר לחבית.



בבריטניה ובגוש האירו, הנתונים הכלכליים המעודדים היוו זרז לעליות הליש"ט והאירו. נתוני האינפלציה בממלכה המאוחדת הראו סימנים חיוביים, עם עלייה של מדד המחירים לצרכן לרמה של 2.2%, כאשר הצפי עמד על 1.9% בלבד. בגרמניה, סקר הסנטימנט הכלכלי הראה שיפור מהותי באופטימיות המשקיעים לרמה של 44.8 נקודות, כשהערכות האנליסטים עמדו על 35.1 נקודות.



השקל הגדיל רווחים אל מול הדולר, ועלה בכ-0.75% ביום שלישי. טווח המסחר הולך ונהפך לצר במיוחד, ומדליק נורה אדומה בקרב המשקיעים שצופים תזוזה חדה של הצמד בתקופה הקרובה. השקל סגר את המסחר סביב הרמות של 3.9360 אל מול הדולר אמש.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully