וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: קיצוצי התפוקה של פוטאש מרמזים שהתמונה לא כל כך ורודה בענף

נועה פרייס

17.6.2009 / 10:47

אבירן רביבו: "בניגוד לתפיסה הרווחת בשוק, קיצוץ תפוקה שכזה בעיתוי הנוכחי הינו איתות שלילי בנוגע למצב בענף"



"קיצוצי התפוקה של מרמזים שהתמונה לא כל כך ורודה בענף", כך אומרים היום בכלל פיננסים. כזכור, אתמול הודיעה חברת פוטאש כי היא חותכת 800 אלף טונות נוספים, מהיקף הייצור השנתי שלה. בכך מגיעה החברה לחיתוך תפוקה של 4.7 מיליון טונות אשלג ב-2009, קרוב ל-50% מיכולת הייצור שלה.



"אנו סבורים כי בניגוד לתפיסה הרווחת בשוק, קיצוץ תפוקה שכזה בעיתוי הנוכחי הינו איתות שלילי בנוגע למצב בענף", אומר אבירן רביבו, אנליסט בכלל פיננסים. עד כה, המשקיעים נוטים לראות בקיצוצי התפוקה האלו התפתחות חיובית, עדות מהדהדת ל"מחויבות חברות האשלג להתאים את ההיצע לביקוש", טוען רביבו.



בכלל פיננסים מסבירים כי ייתכן וכך היה המצב בתחילתה 2009, אך הקיצוץ הנוכחי מעורר תחושת אי נוחות. רק בשבוע שעבר חזה ביל דויל כי ברזיל "תרכוש מיליון טונות אשלג בחודש הבא". בנוסף, פורסמו הערכות כי ההודים בדרכם להקדים את הסינים, ולחתום על חוזה אשלג בשבועות הקרובים שיאיץ את השוק מחדש.



יתרה מכך, חברות האשלג מעריכות כי ערוצי ההפצה בעולם התרוקנו בקצב מהיר לאחרונה. "אפילו בהודעה על הקיצוץ הנוכחי, העריכה פוטאש כי שרשרת ההפצה קרובה ל-deplation (התרוקנות)", מציין רביבו. לטענתו, כל אלו היו אמורים להוביל לחידוש התפוקה, ולא להשבתה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully