וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מדד יוני צפוי לעלות ב-0.5%; מדד יולי צפוי לעלות ב-0.7%

נועה פרייס

17.6.2009 / 11:20

לטענת האנליסטים, מדד יוני יושפע בעיקר מהתייקרות הדלק בשיעור של 10%, והעלייה החדה במחירי ההלבשה וההנעלה



מדד יוני צפוי לעלות בשיעור של 0.5%, כך מעריכים האנליסטים בבנק הפועלים. לטענתם, המדד יושפע בעיקר מהתייקרות הדלק בשיעור של 10%, עקב העלאת הבלו על הדלק בשילוב עם העלייה במחיר הנפט העולמי. גם העלייה במחירי ההלבשה וההנעלה בשיעור חד, עם סיום כניסת קולקציית הקיץ לחנויות, תשפיע על מדד יוני.



מנגד, הוזלת תעריפי החשמל ב-5.2%, ההפחתה במחירי החלב והביצים, הירידה במחירי הפירות והירקות וכן הירידה בשער החליפין - כל אלה יקזזו במעט את העליות במדד, טוענים האנליסטים. בבנק הפועלים מציינים כי מדד יוני נמוך עונתית, והעלייה הצפויה במדד תתרחש בחלקה הגדול עקב צעדי מדיניות.



עוד מעריכים האנליסטים, כי מדד יולי צפוי לעלות בשיעור של 0.7%. "מדד חודש זה יושפע בעיקר מהעלייה הצפויה בשיעור המע"מ מ-15.5% ל-16.5%, מעלייה במחירי המים עם הפעלת היטל המחסור ומעליית מחירי הלחם", אומרים בבנק. מצד שני, צפויה ירידה עונתית במחירי הפירות והירקות וכן ההלבשה וההנעלה, עם תחילת מכירות סוף עונת הקיץ.



שיעור האינפלציה החזוי לשנת 2009 ול-12 החודשים עודכן ל-2.5%. "התחזית מניחה את החלת כל הצעדים הכלכליים הנותרים, בעלי השפעה ישירה על המדד על פי חוק ההסדרים: העלאה באמצעות המיסוי הירוק על הרכב, העלאת מחיר המים, העלאת שיעור המע"מ ב-1%. בשלב זה לא לקחנו בחשבון הטלת מע"מ על פירות וירקות טריים. כל זאת על רקע המשך המיתון, והירידה בביקושים בארץ ובחו"ל", מסכמים בבנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully