וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית: "בתי המיליונרים" בארה"ב ימשיכו לצנוח בערכם עד 2012

סוכנויות הידיעות

17.6.2009 / 12:19

מחירי הבתים היקרים ביותר ימשיכו ליפול שנה לאחר שהממוצע הארצי יגיע לתחתית, לפי ג'יי.פי מורגן



מחיריהם של הבתים היקרים ביותר בארה"ב יגיעו לתחתית רק בעוד כמה שנים, לפי תחזית של אנליסטים של ג'יי.פי מורגן צ'ייס. היצע הבתים העומדים למכירה בקליפורניה מצביע על היחלשותו של השוק לבתי יוקרה. ההיצע של בתים במחיר של 750 אלף דולר עד מיליון דולר נשאר קבוע, בעוד שהיצע הבתים היקרים יותר גדל בשנה האחרונה, לפי נתוני בלומברג.



"תנאי הלוואה מחמירים יותר והיעדר מימון זול ממשיך להיות המפתח לשוק", כתבו האנליסטים של ג'יי.פי מורגן, בהתייחסם למשכנתאות ג'מבו - של יותר מ-400 אלף דולר.



מהלכי הממשלה לסייע לשוק הדיור כוללים רכישה של אג"ח מגובות משכנתאות על ידי הבנק הפדרלי, במטרה להוריד את הריבית על משכנתאות; שינוי תנאי משכנתאות ותוכניות מימון מחדש; והטבות מס לקוני בתים לראשונה. "מהלכים אלה לא מסייעים לרכישת 'בתי מיליונרים'", כתבו האנליסטים.



"מחירי הבתים בארה"ב יגיעו לתחתית ב-2011", נכתב. "אולם מחירי הבתים היקרים יותר לא יגיעו לתחתית עד 2012, וייפלו ב-60% משיאם, לעומת ירידה של 40% בממוצע הארצי". תחזית דומה ניתנה על ידי כלכלני דויטשה בנק, החוזים נפילה נוספת של 14% במחיר הבתים בארה"ב.



"קליפורניה במצב גרוע יותר ממקומות אחרים, אולם באופן כללי, לבתים יקרים יש בעיה. בקליפורניה נפל המחיר החציוני של בתים חד משפחתיים ב-37% באפריל לעומת שנה קודם לכן, ל-256,700 דולר. בארה"ב כולה המחיר נפל ב-15% ל-169,800 דולר, לפי נתוני איגודי המתווכים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully