וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית ואיירבס יפתחו מערכת גרירת מטוסים; פוטנציאל ההכנסות - מאות מיליוני דולרים

אורה קורן

17.6.2009 / 12:56

אם המערכת תופעל בעולם, היא תוזיל את ההסעה של מטוסי הנוסעים מ-8 מיליארד ד' בשנה לפחות מ-2 מיליארד ד'



התעשייה האווירית (תע"א) וחברת איירבס (airbus), יצרנית המטוסים האירופאית, חתמו הבוקר בסלון האווירי בלה בורז'ה שליד פריז על מזכר הבנות לפיתוח משותף של מערכת חדשנית ידידותית לסביבה המאפשרת גרירת מטוסי נוסעים ממקום חנייתם אל מסלולי ההמראה. המערכת תוצע לכל לקוחות איירבס בעולם, וצפויה להביא להכנסות של מאות מיליוני דולרים לתע"א בחישוב רב שנתי.



המערכת החדשה, טקסיבוט (taxibot) היא טרקטור הנשלט על ידי הטייס, שנועד לגרור מטוסי נוסעים עד למסלולי ההמראה וחזרה מבלי שיפעילו את מנועי הסילון שלהם, דבר שיביא לחיסכון משמעותי בדלק, יפחית את הרעש הנגרם בשדות תעופה ויצמצם את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהמנועים.



הקונספט של ה-taxibot הינו המצאה של תע"א המוגנת בשישה פטנטים עולמיים. אם המערכת תופעל באופן מלא בשדות התעופה בעולם, היא תוזיל את עלויות ההסעה של מטוסי הנוסעים מ-8 מיליארד דולר בשנה לפחות מ-2 מיליארד דולר, ואת ופליטת ה-co2 מ-18 מיליון טונה בשנה, לפחות משני מיליון טונה בשנה.







יהושוע (שוקי) אלדר, סמנכ"ל לפיתוח עסקים וחברות בנות בתע"א, אמר כי תע"א משלבת בפיתוחים מתחום האנרגיה הירוקה ניסיון וטכנולוגיות ייחודיות בתחום השליטה מרחוק של פלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות. "בשלוש השנים האחרונות, תע"א השקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח לטובת טכנולוגיות ירוקות כחלק מאסטרטגיה כוללת להגביר פעילותה בשווקים אזרחיים", הוסיף אלדר.



כריסטיאן שרר, סמנכ"ל אסטרטגיה ותוכניות מתקדמות בחברת איירבס, אמר: "הפחתת עלויות וצמצום פליטת גזים רעילים בשדות תעופה הם צעד משמעותי ואפקטיווי שנוקטות התעשיות בדרכן לשמירה על איכות הסביבה. איירבס ושותפתה, התעשייה האווירית, בודקות היבטים טכניים של המערכת".



תע"א ואיירבס בוחנות בימים אלו את הפן התפעולי, המסחרי והבטיחותי של המערכת בסדרת ניסויי קרקע בשימוש מטוס מסוג a340-600 בטולוז, צרפת. בתום הניסויים תוקם חברה משותפת אשר תשלים את שלבי פיתוח המערכת והרישוי לצורך ייצור סדרתי. סיום הניסויים והקמת החברה מתוכננים לסוף הרבעון הראשון של 2010, כאשר אספקת המערכת המבצעית הראשונה מתוכננת לרבעון השלישי של 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully