וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה סוגר את הארנק בפני שוורצנגר: סירב להעניק סיוע פיננסי לקליפורניה

סוכנויות הידיעות

17.6.2009 / 13:13

"הבעיה התקציבית של קליפורניה היא דבר שהממשל המקומי יאלץ לפתור בעצמו", אמר דובר הבית הלבן



הבית הלבן דחה אתמול בלילה את בקשת הסיוע של קליפורניה, אשר נאבקת בימים אלה בחובות גדולים העלולים לגרור אותה לפשיטת רגל. "זוהי אינה תקופה טובה למדינת קליפורניה", אמר אתמול דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, בתדרוך לעיתונאים. "נמשיך לעקוב אחר האתגרים שעומדים בפני הממשל המקומי, אולם הבעיה התקציבית, לצערנו, היא דבר שהם יצטרכו לפתור בעצמם".



בשבוע שעבר הזהיר החשב הכללי של קליפורניה כי היא עלולה לסבול מקריסה פיננסית בתוך 50 יום בעקבות הנפילה בהכנסות המדינה ממסים, אלא אם יצליח מושל המדינה, ארנולד שוורצנגר, לשכנע את המחוקקים לקבל את הצעותיו לצמצום הגירעון התקציבי. הכנסותיה של קליפורניה ממסים נפלו בחודש מאי ב-1.14 מיליארד דולר, או 17.7%, לעומת מאי 2008. ממשלת קליפורניה סובלת כיום מגירעון תקציבי עצום של 24 מיליארד דולר, וניצבת בפני סכנה של פשיטת רגל.



הגזבר של מדינת קליפורניה, ביל לוקייר, ניסה במשך כמעט שנה לשכנע את הקונגרס ואת הנשיא אובמה לסייע למדינה לצמצם את החוב. לפני מספר חודשים אמר שר האוצר, טימותי גייתנר, כי הממשל הפדרלי בוחן דרכים נוספות בהן ניתן לעזור לקליפורניה ולמדינות נוספות שנמצאות בקשיים, מלבד הסיוע שנכלל בתוכנית התמריצים בשווי 787 מיליארד דולר, עליה הכריז בפברואר.



"מדינות רבות מצאו את עצמן באחרונה בחובות גדולים, בשל המשבר הכלכלי", אמר גיבס. "אולם הנשיא התייחס לכך במדיניותו והחלק בתוכנית התמריצים שהוקדש למדינות היה הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב".



זו אינה הפעם הראשונה שבה הממשל הפדרלי מסרב לסייע למדינה או לעיר בארה"ב. ב-1975 סירב הנשיא ג'רלד פורד להעניק סיוע לעיר ניו יורק, כשזו עמדה על סף פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully