וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס על החוזה של אלווריון: יוסיף 10%-8% למכירות - אך לא ישנה את החברה

ניר צליק

17.6.2009 / 13:07

בנוסף, חוששים באקסלנס כי שולי הרווח הגולמי של אלווריוון בעסקה עשויים להיות נמוכים



אחרי שהודיעה הבוקר על חתימת חוזה בהיקף שעשוי להגיע עד 150 מיליון דולר בארצות הברית, באקסלנס כותבים כי ללא ידיעת שולי הרווח הגולמי של החוזה, קשה לדעת כמה תרוויח ממנו אלווריון בשורה התחתונה.



האנליסט גלעד אלפר כותב כי עיקר ערכו של החוזה נובע מכך שהוא "מעניק ביטחון למשקיעי החברה ששוק ה-wimax הנייח אינו עומד בפני התמוטטות ושעסקי החברה יציבים יותר ממה שאולי נראה לפני כמה חודשים". עוד כתבו באקסלנס כי "אין ספק שעסקה כזו גם מעלה את המורל בתוך החברה. מבחינת הכנסות מדובר על הוספה של בערך 10% לשורת המכירות, בבירור הוספה משמעותית".



בנוסף, כתבו באקסלנס כי "החוזה הוא אמנם ענק, אך בגלל הפריסה מוסיף לכל שנה בערך 10%-8% למכירות, בוודאי לא מספר קטן אך גם לא כזה שמשנה חברה, שהיתה רגילה לגדול בקצבים גבוהים מאוד", וכתבו בנוסף כי "מאחר שאיננו יודעים מהי הרווחיות, קשה להבין מהי התרומה האמיתית אבל אפשר להניח שזהו פרויקט ברווחיות נמוכה מהממוצע".



בנוסף, טוענים באקסלנס כי הזכייה של אלווריון בחוזה נעוצה בכך שמדובר במכרז ממשלתי ולא בשוק החופשי, "חברת אופן ריינג' שהעניקה לאלווריון את החוזה ממומנת בעיקר על ידי הלוואה פדרלית שנועדה לחבר קהילות כפריות לאינטרנט. החוזה הגדול ביותר של אלווריון הגיע בזכות תמיכה ממשלתית, לא תוצאה של השוק החופשי. המשמעות היא שהגודל של החוזה איננו טבעי ואולי לא יחזור על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully