וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבור את הכוס בלי לשבור את החיסכון

מדילים עם בעל האולם עד קומבינות לשמלות כלה - המדריך המלא איך להפוך את היום החגיגי לכואב פחות לכיס. כי מתחתנים רק פעם אחת, לא?

השמש שוקעת, ברבורים שטים להם באגם, ילדות קטנות עם זרים ושלמות בהירות רצים על הדשא, ההורים נוצצים מגאווה ומלצרים ומלצריות לבושים בהקפדה מחלקים מנות ראשונות מושקעות לעוברים והשבים – החתונה יכולה (וצריכה) להיות היום המושלם של בני הזוג, אבל לשלמות יש מחיר ואם לשפוט לפי מה שמפרסמים באולמות האירועים, הוא יקר במיוחד: מחירן של חתונות יכול להגיע למאות אלפי שקלים שמתחלקים על כמות סעיפי הוצאות שלא היו מביישות אף בנק קטן בישראל. אז איך בכל זאת לשבור את הכוס בלי לשבור את הבנק?

"חתונה היא כיום פרוייקט כלכלי לכל דבר – צריך לבדוק חלופות, לאתר מלכודות אפשריות, לנסות לחסוך ככל הניתן ולבנות איזשהו תקציב כדי שהיום המאושר יהיה חף מעוגמת נפש" מסביר חננאל טחובר, רכז מחוז צפון בארגון "פעמונים" לשיקום כלכלי שמתנדביו עוזרים ללא תשלום למשפחות ויחידים בתחום של תכנון כלכלי וצרכנות נבונה – תחומים רלוונטיים במיוחד לאור נזקי המשבר הכלכלי.

יום שישי את יודעת, משלמים פי כמה

שתי ההוצאות הגדולות ביותר בחתונה הן האולם והקייטרינג – ושתיהן, מה לעשות, נתונים כמו כל מוסד כלכלי לכללים של היצע וביקוש. "ימי חמישי ושישי הם המבוקשים ביותר – ובעיקר בחודשי הקיץ. אירועים בימים הללו יחייבו תשלום של המחיר המקסימלי אותו גובים באולמות ובחברות ההסעדה ובמקרים רבות גם יתווספו דרישות כמו מינימום משתתפים באירוע" מסבירים בארגון פעמונים. "ההמלצה היא לכן, לקיים את החתונה אם אפשר בימים ראשון עד רביעי ואם יש אפשרות – בין החודשים אוקטובר לאפריל. צעד כזה יכול להוזיל את מחיר החתונה בעד לשליש". טענת קונספירציה פופולרית נוספת היא שבחירת תאריך "לא מבוקש מדי" באמצע השבוע ימנע תחרות על התאריך עם חתונות אחרות ויבטיח שכל המוזמנים יופיעו (ואיתם גם הצ'קים הנכספים...).

חשוב גם לא למהר לחתום על חוזה – בעלי העסק ינסו בכל כוחם לשכנע אתכם שיש עוד זוגות שמתלבטים על התאריך, שהמחיר יעודכן ממש עוד שבוע ושכל הנסיבות מחייבות אתכם לחתום במקום, אך זכרו שבעיקר בתקופת מיתון הכוח הוא בידיים שלכם והלקוח הוא בעל המאה ובעל הדעה: הראו לבעל האולם שאתם צרכנים נבונים, בדקו את כל החלופות וקבלו החלטה מתוך התאמה אמיתית לצרכי האירוע ולא לחצים לא רלוונטיים.

עוד חשוב לזכור שבד"כ הזמנה של אולם לחוד וקייטרינג לחוד תהיה כדאית הרבה יותר מרכישה משולבת של שניהם ועשויה להוריד את עלויות האירוע גם כן בשיעור משמעותי של 20-30%.

לא להתבייש 'להיות ישראלים'

מי שאמר שאין מתנות חינם כנראה אף פעם לא עמד מתחת לחופה – קישוטים חינם לשולחנות, סידורי פרחים מושקעים, תאורת גן מיוחדת ועוד אינספור המצאות שהופכות את האירוע לחממת יזמות של ממש – הכל יכול למצוא את דרכו לחתונה שלכם הודות למנה קטנה של חוצפה ותעוזה. "החכמה היא קודם כל להגיד "לא" כשמציעים את כל השיכלולים האלה תמורת תשלום", אומרים המומחים.

מסכי פלזמה, אורות סגולים – כל מה שבעל האולם מציע תמורת אלפי שקלים ניתן לרוב לקבל בהנחה משמעותית או בחינם. לכן, רצוי קודם כל לסרב להצעות הללו כדי להיטיב את מצבכם במשא ומתן על המחיר הסופי. אסור גם להתבייש לשאול לקראת החתימה על החוזה "ומה עם איזו הנחה?" או "וכמה ההנחה בשבילנו?" בכנות רבה ובישירות – מרווחי הרווח שלוקחים לעצמם בלי האולמות הם גדולים ולרוב ביכולתם לחתוך מעט במחיר. גם אם לא, תשמחו לגלות את כל השיכלולים להם סירבתם באים ועולים שוב על השולחן, והפעם בחינם.

גם במהלך החתימה עצמה חשוב לקרוא את האותיות הקטנות, להתייעץ עם עורך דין במידת הצורך ולוודא כי כל מה שהוסכם נכלל בחוזה ("תרבות הסמוך" חייבת להסתיים לפני החתימה עצמה – אם זה לא כתוב, זה לא מחייב). שימו לב גם לנטייה הבעייתית של אולמות לקבוע מחיר בדולרים אך להגדיר בחוזה שער גבוה מאוד לדולר כמו 4.5 שקלים – יש להתעקש על תשלום בשקלים או לכל הפחות לחשב את המחיר השיקלי בהתאם לשער הדולר המוזכר כדי לוודא שלא מדובר בתרגיל פשוט (מדי) בשיווק שגורם למחיר להישמע זול משמעותית מהחיוב בפועל.

חוסכים גם בדברים הקטנים

מלבד ההוצאות הגדולות של אולם וקייטרינג – ניתן לחסוך גם ביתר ההוצאות הנדרשות במסגרת החתונה: שימוש בחברים ובקשרים כדי לעצב הזמנות מוזלות ומקוריות, השכרה של שמלת כלה במקום רכישה שלה או לחילופין תפירת שמלה בסטודיו אנונימי יחסית וגם וידוא של כמות המוזמנים שמתכוונים להגיע לצורך היערכות מדוייקת יותר – כל אלה הם צעדים שמגדירים ב"פעמונים" ובארגונים צרכניים אחרים כחשובים מאוד להצלחה של האירוע לפחות במובן הכלכלי.

בארגון מציינים עוד שסדר היא מילת מפתח חשובה נוספת ומומלץ במיוחד לחתן והכלה העתידיים להתחדש לא רק בבגדי חתונה אלא גם בקובץ אקסל חגיגי שיעקוב אחר התקציב שהוגדר לאירוע ויבחן סעיף סעיף את ההשקעה המתוכננת לעומת המחיר שנסגר בפועל. שיהיה במזל!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully