וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ דחה את עתירות רעננה והרצליה לביטול כביש 531 ולכריית מנהרה תת קרקעית במקומו

אבי בר-אלי

17.6.2009 / 15:55

זאת, למרות שהתוכנית כבר אושרה בוועדה לתשתיות לאומיות ובמכרז לביצוע הפרויקט כבר נבחרה זוכה



בג"צ דחה היום את ארבע העתירות שהגישו עיריות רעננה והרצליה, ח"כ לשעבר מלי פולישוק, ואגודת אדם טבע ודין, נגד תוואי כביש הרוחב 531. מדובר בעתירות שביקשו לבטל את תוכנית הפרויקט, ולכרות מנהרה תת קרקעית באזור של מחלף רעננה דרום. זאת, למרות שהתוכנית כבר אושרה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ולמרות שבמכרז לביצוע הפרויקט כבר נבחרה זוכה (שפיר הנדסה).



בג"צ קבע, כי החלטת הות"ל שלא למנהר את כביש 531 היא החלטה תכנונית מובהקת שאין מקום להתערב בה, וכי גם בדיקה מאוחרת של חלופת המנהור, העלתה כי תישא בעלויות גבוהות ואינה אפשרית מטעמים טכניים.



סלילת כביש 531 ותוואי מסילת השרון הוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום בתחום התחבורה, וישמש כביש פרוורי מהיר לאזור השרון, שיעקוף את גוש דן מצפון, תוך הקמת מסילת רכבת, תחנות והנחת קווי צינורות לחברת מקורות. אורכו של כביש 531 יהיה כ-20 ק"מ, מתוכם 4 ק"מ כהארכה צפונה של נתיבי איילון ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף רשפון, והוא יכלול 11 מחלפים.



המדינה יוצגה בעתירות בידי עו"ד אביטל סומפולינסקי מפרקליטות המדינה; החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) יוצגה בידי עו"ד אייל בליזובסקי ממשרד לוי, מי-דן ושות', ורכבת ישראל יוצגה בידי עו"ד ענבל קנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully