וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד לאומי: מחזיקה נכסי נספים בשואה

שרון שפורר

17.6.2009 / 16:20

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה תובעת 305 מיליון שקל מבנק לאומי בגין החזקת נכסים. לאומי: תביעה מופרכת

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה, בייצוג עו"ד יעקב וינרוט, מתכננת להגיש בימים הקרובים תביעת בהיקף של כ-305 מיליון שקל כנגד בנק לאומי. לפי שעה מתוכננת התביעה כנגד בנק לאומי, שמחזיק לטענת החברה בעיקר הנכסים של נספי שואה - כ-3,577 תיקים - אך בהמשך ייתכן שתוגש גם תביעה כנגד הבנקים מזרחי-טפחות דיסקונט ומרכנתיל, המחזיקים בהיקף נכסים מצומצם יותר לדברי החברה.

על פי החברה לאיתור נכסי נספי שואה, בבנק מזרחי-טפחות מדובר ב-55 תיקים בהיקף כספי של 19.5 מיליון שקל, בדיסקונט מדובר ב-44 תיקים בהיקף כספי של 1.2 מיליון שקל, ובמרכנתיל דיסקונט מדובר ב-44 תיקים בהיקף כספי של כ-5.7 מיליון שקל. בנק הפועלים, שבו מנוהלים 67 תיקים בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל, משתף לפי שעה פעולה עם החברה לאיתור נכסים ומתכנן להעביר את הכסף על פי הדרישות.

בדצמבר 2005 נחקק חוק להקמת חברה להשבת נכסים של יהודים שנספו בשואה, שתאתר נכסים של הנספים בישראל ותחלקם ליורשיהם. בבנק לאומי מינו לפני שנתיים את השופט בדימוס תיאודור אור לבודק של חבות הבנקים בנוגע לנכסים של נספי השואה. אור קבע שנטל ההוכחה כי הכספים שייכים לנספים מוטל על החברה, אך המליץ לבנקים להעביר לה סכום מסוים - שיעודכן לאחר שיוגשו כל התביעות נגד הבנק.

עד כה העביר הבנק 20 מיליון שקל לחברה, תוך שהוא טוען שמדובר במחווה של רצון טוב ולא בהתחייבות. לאומי הודיע לחברה כי אם ייקבע שאינו חייב בתשלום, או שהתשלום שעליו להעביר נמוך מ-20 מיליון שקל, הסכום יהיה בגדר תרומה לחברה.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה מופרכת מיסודה שאין היא באה אלא לכסות על מחדלי הארגון. בנק לאומי העמיד את כל המשאבים הנדרשים לצורך בדיקת הנתונים אשר הועברו על ידי הארגון. במהלך העבודה מול הארגון נתגלו לדאבוננו כשלים מדאיגים בפעולותיו. במאות התיקים שהתבקש הארגון לבדוק נמצאו טעויות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. יש לציין כי בנק לאומי העביר מיוזמתו 20 מיליון שקל לטובת הארגון, מתוך מחויבותו העמוקה לנושא. אנו מאמינים כשם שהשופט בדימוס תיאודור אור דחה את טענות הארגון במסגרת בדיקה שערך, כך יעשה גם בית המשפט. לא נותר אלא להצטער על הארגון אשר ליבו גס בשימוש בכספי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully