וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ': 62% מהמנהלים חוזים שיפור בכלכלה העולמית בשנה הקרובה

טל לוי

17.6.2009 / 17:04

הסקר, שנערך בתחילת יוני, כולל 225 מנהלי קרנות המנהלים ביחד 650 מיליארד דולר



למרות גל המימושים בימים האחרונים, מנהלי הקרנות ממשיכים להיות אופטימיים ולהביע אמון בהתאוששותה של הכלכלה הגלובלית: 62% ממנהלי הקרנות סבורים שהכלכלה העולמית תשתפר ב-12 החודשים הקרובים - עלייה של 5% לעומת הסקר האחרון במאי. כך עולה מסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' שנערך ב-5-11 ביוני 2009 ואשר כולל 225 מנהלי קרנות המנהלים ביחד 650 מיליארד דולר.



זוהי הפעם הראשונה מאז דצמבר 2007 בה מרבית מנהלי ההשקעות נמצאים בעמדת משקל יתר על שוק המניות. רק 7% ממנהלי הקרנות מאמינים שהעולם יכנס למיתון בשנה הקרובה - ירידה חדה לעומת שיעור של 38% מהמנהלים שסברו כך במאי, וירידה של 70% לעומת אפריל. "המשקיעים פוסלים כעת את התרחיש של "תחתית כפולה" (כלומר שפל, התאוששות קלה ואזי שפל נוסף – ט.ל)" מעריכים במריל.



על אף שהמנהלים מעניקים "משקל יתר" לתחום המניות, הרי שהתיאבון לסיכון נותר יחסית מרוסן. המשקיעים אמנם מעניקים המלצת "משקל חסר" למניות דפנסיוויות אך המלצת משקל היתר מכוונת לשני סקטורים בלבד: אנרגיה וטכנולוגיה.



סין ממשיכה להיות קטר הצמיחה בעיני מנהלי הקרנות: 62% מהם סבורים שהכלכלה הסינית תשתפר ב-12 החודשים הקרובים לעומת 61% במאי האחרון. צורכי המזון של האוכלוסיה הסינית האדירה גורמים למשקיעים להמליץ בהקשר זה בעיקר על תחום הסחורות. 19% ממנהלי ההשקעות נמצאים ב"משקל יתר" על סחורות, לעומת 7% בלבד במאי. תחום האנרגיה מושך גם הוא המלצות חיוביות: 30% מהמנהלים נמצאים ב"המלצת יתר" על מניות האנרגיה לעומת 18% במאי ו-8% באפריל. השווקים המתעוררים ממשיכים להיות יעד מועדף להשקעה שכן 37% מהמשקיעים מעניקים להם משקל יתר. ארה"ב נמצאת במקום השני.



למרות גל האופטימיות, השוק האירופי נותר בחוץ והמשקיעים אינם רואים כיצד הוא יוצא מהמיתון: 70% מהמנהלים מעריכים כי צפויה הידרדרות נוספת באירופה ב-12 החודשים הבאים והם רואים באירופה כיעד הפחות מועד עליהם. רק 12% מהמנהלים ממליצים להחזיק מזומן לעומת 20% במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully