וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסוי ירוק: המדינה תרוויח עוד 3,700 שקל על כל מכונית משפחתית שמחירה 130 אלף שקל

דניאל שמיל

17.6.2009 / 17:12

BDO-זיו האפט: מדיניות מיסוי הרכב הגבוהה בישראל היא אחד הגורמים העיקריים לכך שבישראל מספר כלי הרכב ל-1,000 נפש נמוך באופן ניכר ממדינות המערב



ניתוח כלכלי של חברת הייעוץ bdo-זיו האפט חושף את העלאת המסים שבמסגרת תוכנית המיסוי הירוק. לפי הניתוח, המדינה תרוויח כ-3,700 שקל נוספים מכל מכונית שמחירה כ-130 אלף שקל. במכוניות אלה, שיעור המס מגיע ל-52.3% מערך במכונית. מה שגורם לכך שמחיר מכונית חדשה הוא מבין הגבוהים בעולם.



רו"ח שחר זיו, שותף בכיר בחברה, מציין כי מדיניות מיסוי הרכב הגבוהה בישראל היא אחד הגורמים העיקריים לכך שבישראל מספר כלי הרכב ל-1,000 נפש נמוך באופן ניכר ממדינות המערב. העלאת מחירי הרכב החדשים תגרום לכך ששיעור הרכבים הישנים על הכביש יגדל.



רכבים ישנים הם אלו המגבירים את רמת זיהום האוויר בהשוואה לרכבים חדשים. רו"ח זיו אמר כי "בהעדר פיתוח פתרונות תחבורה ציבוריים הולמים, אין לציבור אפשרות להימנע מתשלומי המס הגבוהים על רכבים ועל כן יש לפעול במהירות להשקעה בתשתיות על מנת לאפשר פתרונות תחבורתיים אלטרנטיוויים של תחבורה ציבורית".



המחקר מגלה כי מס הרכישה לאחר הרפורמה יהווה 34% מהמחיר שמשלם הצרכן עבור מכונית יפאנית מקבוצת שווי שימוש 3. בהשוואה למצב לפני הרפורמה, סכום מס הקניה יעלה מכ-37.2 אלף שקל לכ-40.1 אלף שקל: תוספת של כ-2,900 שקל לעלות הרכב. בנוסף, כיוון שהמע"מ מחושב על בסיס סך מרכיבי העלות של כלי הרכב, המחיר הכולל לצרכן יעלה בכ-3,700 שקל. כך, לאחר הרפורמה, צפוי מחיר הדגם לדוגמא לעלות מ-114 אלף שקל ל-117.7 אלף שקל. גם המע"מ יטפס, בשיעור של 15.5% ביחס למחיר לפני מע"מ או 13.4% ביחס למחיר הרכב לצרכן כולל מע"מ לאחר המיסוי ירוק.



המחקר כלל גם את המיסוי על אחזקה שוטפת של כלי רכב. הבחינה שבוצעה היא למכונית ממוצעת בת 3 שנים הנוסעת 17 אלף ק"מ בשנה. האחזקה השוטפת כוללת את ההוצאות הבאות: אגרת רישיון, אגרת רישוי, ביטוח חובה, ביטוח מקיף, תיקונים וחלפים ודלק, ללא הוצאות מימון.



סה"כ ההוצאות לרכב בשנה בממוצע הסתכמו בכ-20,962 שקל. העלות נטו לשנה לרכב מסתכמת בכ-64.7% (13,567 שקל). על כן, 35% מהעלויות האחזקה השנתיות לרכב מגיעות לקופת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully