וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: גם מחיר של 600 ד' לטון עלול לגרור פגיעה של 20%-30% בכמויות המכירה של האשלג בשנים הקרובות

נועה פרייס

17.6.2009 / 17:16

אבירן רביבו, מכלל פיננסים: "הניסיון להיתלות במחירים מלאכותיים המנותקים ממצב הכלכלה, תוך כדי ניהול מלחמה חזיתית מול הלקוחות בעולם, לא היה בעל סיכויים גבוהים מלכתחילה"



"לא מומלץ להתעלם מאזהרת הרווח של k+s‏", כך אומרים היום בכלל פיננסים. "אזהרת הרווח של k+s‏ מסמנת את סופו של המאמץ חסר התקדים לשמור את מחירי האשלג ברמות של השנה האחרונה", טוען אבירן רביבו, אנליסט בכלל פיננסים. החברה למעשה מודיעה כי להערכתה לא תרשם התאוששות בביקושים לאשלג, במידה והמחיר ישמר על 750 דולר. לכן, k+s‏ בוחרת להוריד את מחיר הספוט באירופה, ל-600 דולר לטון, אומר רביבו.



"אנו רואים בצעד זה של k+s‏ צעד ראשון בכיוון הנכון של רציונליזציה של שוק האשלג", אומרים בכלל פיננסים. רביבו טוען כי "הניסיון להיתלות במחירים מלאכותיים המנותקים ממצב הכלכלה, תוך כדי ניהול מלחמה חזיתית מול הלקוחות בעולם, לא היה בעל סיכויים גבוהים מלכתחילה".



רביבו אומר כי חשוב להפיק לקחים קדימה ולא לבחון רק את המחיר בשוק, אלא גם את הכמויות שימכרו. "להערכתנו, גם מחיר של 600 דולר לטון עלול לגרור פגיעה של 20%-30% בכמויות המכירה של האשלג בשנים הקרובות, ולא רק בחצי השנה הקרובה", טוען רביבו.



אקסלנס: התקווה להתאוששות נשארת בגדר תקווה



k+s, חברת האשלג הגרמנית, פרסמה אזהרת רווח חמורה ששמה בספק התאוששות ב-2009. החברה מציינת כי היא לא רואה סימנים להתאוששות לקראת עונת הסתיו באירופה, ושציפיותיה להתאוששות בחצי השני של 2009 נכזבות. החברה מקצצת את תפוקת האשלג ומקצצת את מחיר האשלג באירופה בכ-22%, מ-768 דולר לטון ל-600 דולר. בבית ההשקעות אקסלנס מציינים כי ללא עסקאות, למחירים האלו אין הרבה משמעות.



חדשות רעות נוספות מגיעות מחברת פוטאש, שהודיעה אמש כי היא מקצצת ב-800 אלף טון נוספים את ייצור האשלג. זה מביא את סך הקיצוצים של החברה ל-5.5 מיליון טון, מאז אוגוסט 2008. "המשמעות היא כי הקיפאון ממשיך והתקווה לגבי התאוששות בחצי השני של השנה נשארת, לפחות בינתיים, בגדר תקווה", אומר גלעד אלפר, אנליסט באקסלנס.



בנוסף, ישנה הערכה כי סין עלולה לקצץ את ייבוא הסויה ב-7.5% בשנים 2010-2009, כתוצאה מבניית המלאים האגרסיבית שהסינים ביצעו עד כה. האנליסטים מציינים כי מתחילת השנה מחירי הסויה והתירס עלו בערך ב-5%, לעומת מחיר החיטה שירד ב-5% ומחיר האורז שנפל ב-19%. "המנוע העיקרי מאחורי הביצועים החיוביים של מחיר הסויה היה בעיקר הגידול בייצוא לסין, אם המנוע הזה ישבות בעונה הקרובה, אנו עלולים לראות את הסויה מצטרפת לחיטה מבחינת הכיוון של המחיר", טוען אלפר.



בנוגע לחדשות טובות, האנליסטים באקסלנס רואים שני מקורות עיקריים. המקור הראשון הוא עלייה נוספת במחיר הנפט, מה שנראה פחות סביר על רקע המשך הירידות בייצור התעשייתי בארה"ב. המקור ההשני הוא הגברה של רגולציית האתנול בארה"ב - תוצאה של עימותים פוליטיים שקשה לאנליסטים לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully