וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה גולשים הורשעו בהרצת מניות באמצעות מידע כוזב שפירסמו באינטרנט

נורית רוט

17.6.2009 / 17:51

הנאשמים יצרו רושם כוזב של מסחר ער באמצעות מתן פקודות קניה בשערים גבוהים בשלב הטרום פתיחה



בית משפט השלום בתל אביב הרשיע אתמול 5 נאשמים שהודו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות הרצת מניות בכך "שפעלו להעלות בדרכי תרמית שערי מניות ולהניע את ציבור המשקיעים לקנות את אותן מניות, באמצעות מידע כוזב שיפרסמו באמצעות האינטרנט ופעולות שיבצעו במניות".



לפי כתב האישום שבו הודו הנאשמים: אבי גרג'י, אבי דאהן, הדר דורון, דביר בר ויאיר צאיג, כדי להשפיע על שער מניות החברות פעלו הנאשמים בסוף שנת 2004 בשתי דרכים: דהאן מחד יצר רושם כוזב של מסחר ער באמצעות מתן פקודות קניה, בשלב הטרום פתיחה, בשערים הגבוהים בעשרות אחוזים מהשערים בהם קנה בפועל את מניות החברות, וזאת כדי ליצור רושם של ביקוש ער למניות החברות.



בנוסף ביצע גרג'י יחד עם דהן, הדר, בר וצאיג עסקאות במניות החברות, שמטרתן היתה מצג שווא של מחסר ער במניות החברות, כדי לגרום להצטרפות משקיעים למסחר במניה. כמו כן, שלח גרג'י תגובות לכתבות באתרים כלכליים שכללו מידע שקרי הנועד להגביר את האמינות שלהם בעיני המשקיעים. הנאשמים ניסו להשפיע על שעריהן של חברות ציבוריות הרשומות בבורסה, כגון אביב פתרונות מתקדמים, ספרינט השקעות, ומודיעין אנרגיה.



בפעילות זאת, לפי האישום, השפיעו הנאשמים במישרין על שערי מניות החברות וגרמו להעלאת שעריהן או לכך שהשערים לא ירדו. הם יצרו שער מלאכותי ומחזור מלאכותי במניות וכן יצרו מצג שווא של פעילות תקינה בניירות ערך במסחר בין צדדים בלתי תלויים, וזאת כדי להניע את הציבור לרכוש את המניות ולסייע להם במכירת החזקותיהם.



באי כוח הנאשמים - עוה"ד גיל דחוח, גלית רוטנברג וירון שפירא מטעם גרג'י, עו"ד צבי ריש מטעם דאהן, עו"ד לירון לנדן מטעם דורון, עו"ד אלעד אייזנברג מטעם דביר ועו"ד אהרון רוזה מטעם צאיג - ביקשו מבית המשפט בדיון שהתקיים אתמול לאשר את העונשים שסוכמו במסגרת ההסדר: לגבי דהאן סוכם על עונש של 6 חודשי עבודות שירות ו-100 אלף שקל קנס, לגבי גרג'י סוכם על חמישה וחצי חודשי עבודות שירות ו-60 אלף שקל קנס, לגבי הדר סוכם על שני חודשי עבודות שירות ו-40 אלף שקל קנס, לגבי צאיג סוכם על 3 חודשי עבודות שירות ו-20 אלף שקל קנס ולגבי בר סוכם על שרות לתועלת הציבור ללא הרשעה שיתבצע ב-200 שעות שיבוצעו במהלך 6 חודשים.



השופטת מיכל ברק-נבו הרשיעה את הנאשמים בעבירות על חוק ניירות ערך וחוק המחשבים (למעט בר שלגביו נמחקה עבירת חוק המחשבים) וקבעה את התיק לשמיעת טיעונים לעונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully