וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני ניילון נצמד: היטל על יבוא ניילון נצמד יהפוך את ספיר תעשיות פלסטיק למונופול

אורה קורן

17.6.2009 / 18:13

במענה לתלונת חברת ספיר תעשיות פלסטיק על יבוא בהיצף של ניילון נצמד מאיטליה, יוון וטורקיה לישראל



קבוצה, שכוללת כ-10 יבואנים של ניילון נצמד לתעשייה, הגישה באחרונה מכתב תגובה למשרד התמ"ת, במענה לתלונת חברת ספיר תעשיות פלסטיק על יבוא בהיצף של ניילון נצמד מאיטליה, יוון וטורקיה לישראל. יבוא בהיצף עוסק במוצרים שמחיריהם בארץ הייצור גבוהים ממחיריהם בארץ המייבאת. זאת למרות, שעלויות שינוע אמורות לייקר את המוצר. ההיצף אסור על פי כללי הסחר העולמי, רק אם הוא פוגע בתעשייה מקומית.



בתגובה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אביגדור דורות ועומר וגנר ממשרד שדות ושות' נכתב, כי לא היה מקום לפתיחת החקירה, מאחר והמתלוננת לא סיפקה נתונים מינימליים הנדרשים לפתיחה בחקירה, בעיקר ביחס למחירי המכירה באירופה של מוצרי התלונה. קבוצת היבואנים ציינה בתגובתה כי ספיר הסתפקה בהערכת מחירי המכירה באירופה על בסיס מחיר חומר הגלם העיקרי, בחודש אוקטובר 2008, ואולם הערכה זו לא שיקללה, על פי הטענות, את הירידה הגדולה במחיר חומרי הגלם מהרבעון האחרון של 2008.



עוד צויין בתגובה, כי מפעלי ענק כמו קוקה קולה, סנו, זוגלובק, שטראוס וחברות תעשייה נוספות אורזות משטחים אך ורק בניילון מיובא (בשל איכותו, אחוזי המתיחה שלו ונתונים נוספים), ולכן כל היטל שיוטל על יבוא ניילון מחו"ל ישפיע לרעה גם על מפעלים אלה, שלא ירכשו בשום אופן את התוצרת המקומית מן המתלוננת. בנוסף, טוענת קבוצת היבואנים כי אם אכן נגרם למתלוננת נזק כספי, הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות וקשורות למשבר הכלכלי ולאו דוקא למצב היבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully