וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי הכפיל עונשו של קבלן דירות שהונה 33 משפחות: ירצה 6 שנים וישלם פיצוי של 825 א' ש'

הילה רז

17.6.2009 / 18:34

אזולאי, מנהל חברת בנייה, קיבל כסף מרוכשי דירות ובתמורה הציג להם ערבויות בנקאיות מזויפות



בית המשפט המחוזי בבאר שבע החמיר היום בעונשו של הקבלן חנן אזולאי שהורשע במכירת 12 דירות ממושכנות למשפחות והונאת 21 משפחות נוספות שנותרו ללא דירות.



בית המשפט המחוזי קבע כי אזולאי ירצה עונש מאסר בפועל של 6 שנים ו-3 חודשים. זאת לאחר שבית משפט השלום בבאר שבע גזר עליו 3 שנים בלבד. בנוסף, הפיצוי הכספי שהוטל על אזולאי הוקפץ מ-3,000 שקל לכל אחת מ-33 המשפחות ל-25 אלף שקל לכל משפחה, ובסך הכל 825 אלף שקל. בכך קיבל בית המשפט המחוזי את ערעורה של פרקליטת מחוז דרום, עו"ד יסכה ליבוביץ שהופיעה בעצמה בתיק, עקב חשיבותו העקרונית.



בשנים 1998-2004 היה אזולאי (37) מנהל חברת הבנייה אזולאי עמרם חברה לפיתוח ייזום והשקעות, שעסקה בפרויקטים בבאר שבע ובראשון לציון. אזולאי חתם מטעם החברה על הסכמי המכר. עם הידרדרות מצב החברה, קיבל אזולאי לידיו כסף מרוכשי הדירות ובתמורה הציג להם ערבויות בנקאיות מזויפות.



בסופו של דבר, לא קיבלו הרוכשים את הדירות. במקרים אחרים מכר אזולאי דירות שכבר מושכנו לבנק לטובת רוכשים אחרים. כדי להיחלץ מהקריסה, המשיך אזולאי לקבל מיליוני שקלים מרוכשי דירות. הוא לא הודיע לרוכשים אלה כי הוא מצוי בהפסד והבטיח למסור להם ערבויות בנקאיות תקפות. היקף המרמה בפרשה עמד על כ-6 מיליון שקל.



המדינה ביקשה בערעור כי בית המשפט יקבע רף ענישה גבוה ומרתיע יותר, ויראה לנגד עיניו את הנזק הכבד והטרגדיות שנגרמו למשפחות שלא קיבלו את דירותיהן. עו"ד יאיר גולן, סניגורו של אזולאי, התקומם נגד הגישה הרגזנית והמוגזמת שהובעה לטענתו על ידי המשפחות. לטענתו, אזולאי פעל מתוך רצון להציל את העסק מקריסה והזרמת כסף לחברה, ולא גנב לכיסו.



השופט החמיר משמעותית בענישה וקבע כי יש לאמץ את מסר ההרתעה "לבל יהינו קבלנים ונותני שירותים דומים לציבור, לחזור על מעשים כדוגמת אלה, ועלינו להבהיר לאותם עבריינים פוטנציאלים, שיד הענישה, לכשיורשעו, תכבד עד מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully