וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת

יובל מעוז

17.6.2009 / 23:10

דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, נאסד"ק עלה ב-0.7%. פוטאש חותכת עוד 800 אלף טון מהייצור - המניה יורדת ב9.9%


המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר שנשיא ארה"ב הציג את פרטי תוכנית הארגון מחדש של מערך הרגולציה לשוק הפיננסי ולאחר עלייה של 0.1% במדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש מאי. דאו ג’ונס נחלש ב-0.1% ל-8,498 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.7% ל-1,808 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.1% ל-910 נקודות.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, פירסם הערב את פרטי תוכנית הארגון מחדש של מערך הרגולציה לשוק הפיננסי. בשל כך, אמר אובמה כי הכלכלה האמריקאית תתאושש בקרוב. "מתחילים לראות את המנועים של הכלכלה מתחילים להסתובב", הדגיש נשיא ארה"ב. ובכל זאת, אמר כי "ההתאוששות תימשך הרבה מאוד זמן מכיוון שמשקי הבית בארה"ב עובדים כדי להתמודד עם החובות שצברו בימות שגשוג הנדל"ן.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם במאי את הירידה השנתית החדה ביותר זה כמעט 60 שנה, אך הציג עלייה קלה לעומת החודש הקודם. העלייה במדד היתה מתונה מתחזיות אנליסטים, שצפו כי יעלה ב-0.3%, וזאת על רקע ירידת מחירי המזון.

מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב המשיך לרדת בשבוע שעבר, וירד ב-15.8% לעומת השבוע שקדם לו, על אף הניסיונות להוזיל את עלות המשכנתאות, כך דיווח היום איגוד בנקאי המשכנתאות (MBA).

במגזר האשלג הודיעה אתמול פוטאש כי היא חותכת עוד 800 אלף טונות מהיקף היצור השנתי שלה. בכך מגיעה החברה לחיתוך תפוקה ב-2009 של 4.7 מיליון טונות אשלג, קרוב ל-50% מיכולת הייצור שלה. בבית ההשקעות כלל פיננסים סבורים כי בניגוד לתפיסה הרווחת בשוק, קיצוץ תפוקה שכזה בעיתוי הנוכחי הינו איתות שלילי בנוגע למצב בענף.

חברות ההשקעות הפרטיות בלאקסטון, קרלייל גרופ ו-TPG הן המועמדות המובילות לרכישת פירסט ריפבליק בנק, חברה המתמחה בהלוואות לרכישת בתי יוקרה, מידי בנק אוף אמריקה בעסקה המוערכת ב-700 מיליון דולר.

חברת דירוג האשראי מודי'ס עשויה להוריד את דירוג האג"ח המשניות של הבנקים האמריקאיים, ולנטוש את ההנחה כי ני"ע של הבנקים ירוויחו מתמיכת הממשל, לפי דו"ח שפירסמה החברה היום. לדברי החברה, כאשר הזרימו הרשויות לבנקים סיוע במהלך מחנק האשראי, סייעו יותר לנושים הראשוניים של החברה מאשר למחזיקי מניות בכורה או אג"ח משניות. בין הגופים הפיננסים הנסחרים בירידות נמנים סיטי ג’יי.פי מורגן ומורגן סטנלי.

אלווריון חתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה. היקף העסקה הוערך על ידי החברה בכ-150-100 מיליון דולר. במסגרת החוזה, תספק אלווריון ציוד לתקשורת אלחוטית בתקן WiMAX (תקשורת אלחוטית בפס רחב בטווח של עד 50 קילומטר), בעבור פרויקט של ממשלת ארה"ב לפרישה של רשת אלחוטית באיזורים כפריים. היקפה של העסקה עשוי להגיע לפי 3 מהעסקה הגדולה ביותר של החברה עד כה שהסתכמה ב-56 מיליון דולר.

בבית ההשקעות אופנהיימר שומרים על גישה חיובית בכל הנוגע לעתידה של אמדוקס, ספקית פתרונות הגבייה ושירותי הערך המוסף לחברות סלולר. האנליסט אייל שאול מעריך בדו"ח החצי שנתי שלו לגבי החברה כי "למרות שהמומנטום של אמדוקס עדיין לא חזר לרמות של לפני המשבר, הבדיקות שלנו הראו כי הסביבה העסקית בה פועלת החברה משתפרת".

חברת רוזטה ג’נומיקס (ROSG) עשויה לקבל עד 17 מיליון דולר כחלק מההסכם עם פרומתאוס, בנוסף לתמלוגים שיתקבלו ממכירת מוצרי האבחון של החברה. עד כה לא חשפה החברה את פרטי ההסכם בין שני הצדדים. בנוסף, הודיעה רוזטה ג'נומיקס כי המעבדה של החברה בפילדלפיה עברה בדיקה של הרשות המקומית, המאפשרת לה לשווק את בדיקותיה בקליפורניה, רוד איילנד ומרילנד. כעת לחברה יש אישור לשווק את בדיקותיה ב-48 מדינות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully