וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 בנקים בארה"ב מחזירים כספי הסיוע

מיכל רמתי

17.6.2009 / 21:58

הבנקים ובראשם ג'יי.פי מורגן צ'ייס ומורגן סטנלי יחזירו סכום של כ-55 מילארד דולר שקיבלו מהממשל

ג'יי-פי מורגן צ'ייס, מורגן סטנלי, ושני בנקים נוספים בארה"ב החזירו היום סך של 44.7 מיליארד דולר מכספי הסיוע שקיבלו מהממשל האמריקאי במסגרת תוכנית TARP. בנוסף, דווח כי גם גולדמן סאקס בשל להחזרת 10 מיליארד דולר לממשל. אלו הם הבנקים הגדולים הראשונים המחזירים את הסיוע שקיבלו מהממשל, אף כי כמה בנקים קטנים החזירו סכומים של עשרות מיליוני דולרים בודדים.

ג'יי-פי מורגן צ'ייס החזיר לממשל 25 מיליארד דולר; מורגן סטנלי החזיר 10 מיליארד דולר; US בנקורפ החזיר 6.6 מיליארד דולר; BB&T החזיר 3.1 מיליארד דולר. בכך החזירו ארבעת הבנקים את מלוא הסיוע שקיבלו מהממשל. ביום שלישי פורסם בבלומברג כי גולדמן סאקס מתכוון להחזיר 10 מיליארד דולר לממשל היום, אך טרם דווח כי המהלך אכן התבצע. באם יחזיר גולדמן את התשלום, ישלים אף הוא את החזרת החובות לממשל.

החברות שילמו דיווידנדים על ההלוואות במשך 8 החודשים בהם החזיקו בהן, בזכות מניות הבכורה הנושאות דיווידנדים שהממשל רכש מהן. ג'יי. פי מורגן שילם דיווידנדים בסך 795 מיליון דולר לממשל. מנכ"ל BB&T דיווח כי הבנק שילם לממשל דיווידנדים של יותר מ-92 מיליון דולר על ההשקעה. החזר מהיר של הלוואות אלה מצמצם את עלותו עבור החברות, ומפחית את תלותן בהגבלות המטיל הממשל על חברות שקיבלו סיוע.

עשר חברות הודיעו בשבוע שעבר כי בכוונתם להחזיר כספי סיוע בסך 68 מיליארד דולר, לאחר שקיבלו אישור לכך ממשרד האוצר. במקביל, בנקים הודיעו על תכניות לגיוס כולל של 100 מיליארד דולר על מנת לחזק את עמידותן בפני משברים אפשריים, בעקבות מבחני העמידות שביצע הבנק הפדרלי השנה.

5 החברות הנוספות שהודיעו בשבוע שעבר על כוונתן להחזיר את כספי TARP הן חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס, בנק אוף ניו יורק מלון, קפיטל וואן פייננשל, נורתרן טראסט וסטייט סטריט. מי שלא נמנו עם חברות אלו הם בנק אוף אמריקה וסיטי – שני הבנקים הגדולים בארה"ב לפי נכסים, שקיבלו סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל. ולס פארגו, בנק המשכנתאות הגדול בארה"ב, שקיבל סיוע בסך 25 מיליארד דולר, אף הוא טרם הודיע על כוונתו להחזיר הלוואותיו מהממשל.

ג'יי.פי מורגן, US בנקורפ ו-BB&T אף הודיעו למשרד האוצר על כוונתם לרכוש בחזרה אופציות שהונפקו במסגרת תוכנית TARP. US בנקורפ ו-BB&T נמנו עם הבנקים שלא נזקקו לגיוס הון נוסף בעקבות מבחני העמידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully