וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי העלה את תחזיתו לכלכלת סין: צופה צמיחה של 7.2% השנה

סוכנויות הידיעות

18.6.2009 / 8:05

עם זאת, יעץ הבנק העולמי לשמור מקום לתוכניות תמריצים נוספות ב-2010, למקרה שתהיה הידרדרות נוספת בכלכלה



הבנק העולמי העלה היום את תחזית הצמיחה של סין ויעץ למנהיגיה לדחות ל-2010 כל תוכנית תמריצים שמטרתה לעודד את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.



כלכלת סין צפויה לצמוח ב-7.2% השנה, כך נאמר בדו"ח הרבעוני שהתפרסם היום בבייג'ין, זאת לעומת תחזית לצמיחה של 6.5% שסיפק הבנק העולמי במארס. עם זאת, הזהיר הבנק כי עדיין מוקדם מדי לומר שישנה התאוששות ממשית בכלכלה, במיוחד לאור העובדה שרוב הצמיחה השנה הונעה מתמריצי הממשלה. הממשלה השקיעה עד היום 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) בתוכנית תמריצים לעידוד הכלכלה.



הבנק העולמי אמר כי הוספת תמריצים לכלכלת סין אינה נחוצה בהמשך השנה. הצריכה עשויה להמשיך להיות ברמה נמוכה, ולגרור עמה ירידה במשכורות ואבטלה, ולכן בכל זאת יש "לשמור מקום לתמריצים פיסקליים ב-2010, למקרה שתהיה הידרדרות נוספת", לדברי הבנק.



ברבעון הראשון של 2009 רשמה כלכלת סין צמיחה של 6.1% - האיטית מזה 10 שנים - לעומת צמיחה של 6.8% ברבעון הרביעי של 2008. כלכלת סין סבלה מהאטה חריפה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לירידה חדה ביצוא. בכירים ממשלתיים במדינה אמרו בשבועות האחרונים כי ההאטה הכלכלית בסין נבלמה בעקבות חשיפת תוכנית התמריצים של הממשלה.



עוד אמר הבנק העולמי כי התחזקותו של המטבע הסיני, היואן, עשויה לקחת זמן. "מספר תנאים צריכים להתממש, כולל היפתחות שוקי ההון, נזילות גדולה יותר בשוקי המט"ח, התפתחות של שוק האג"ח והתגמשות של שער החליפין", אמר הדו"ח. "ייקח זמן עד שסין תשיג את היעדים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully