וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: השוק מביע אמון במטבע הבריטי, וייתכן שהשטרלינג ישבור את ההתנגדות ב-1.65 בטווח הבינוני

TheMarker

18.6.2009 / 10:10

לפי האנליסטים, הצמד דולר-ין יכול להגיע ל-95.00 דולר כבר בעתיד הקרוב



המסחר בוול סטריט עבר לקראת סיום יום רביעי להתנהל בעליות, על רקע חשיפת תוכניתו של אובמה לרגולציה במערכת הפיננסית בארה"ב. נראה כי המשקיעים מעבר לים מגיבים בחיוב לתוכנית של הנשיא, להדק את הפיקוח על המגזר הבנקאי.



האם הפד יאכזב את המשקיעים, המצפים להתאוששות המשק האמריקני? בציפייה כי הפד אכן יעלה את הריבית בארה"ב, נפל השטר הירוק אל מול המטבעות המובילים, והאירו התחזק בכ-1% כנגד הדולר, בעודו נסחר סביב 1.3967 דולר. הדולר איבד מעט מעל 0.5% כנגד המטבע היפני, כשהצמד נסחר ברמה של 95.53 דולר לין, בעוד שאנליסטים בכירים מאמינים שהצמד יכול להגיע ל-95.00 דולר כבר בעתיד הקרוב.



במהלך יום המסחר אתמול פורסם בארה"ב הגירעון בחשבון השוטף, שזינק ברבעון הראשון של 2009 ל-105.5 מיליארד דולר, לעומת הצפי שיעמוד על 85 מיליארד דולר בלבד. הנתון הקודם עודכן לגירעון של 154 מיליארד דולר, לעומת 132 מיליארד דולר שפורסם קודם לכן. החולשה של הדולר, אם כן, היא הודות לתחושות המשקיעים כי האינפלציה אינה גרועה במצב העכשווי ואף תוצר רצוי - כיוון שהיא תרמז על יציאת השוק האמריקאי והעולמי מהמשבר הכלכלי החמור במאה הנוכחית.



לנוכח מספר נתונים חיובים מכיוונה של בריטניה, ואמון המשקיעים כי "הגרוע מכל אכן מאחורינו", הצליח השטרלינג ליהנות מרוח גבית והתחזק אל מול השטר הירוק מרמות של 1.62204 עד ל-1.6486, כשהוא מתקבע לקראת סיום המסחר על 1.6404 ליש"ט לדולר. השוק כרגע מביע אמון במטבע הבריטי, ואם אווירה חיובית זאת תשמר ייתכן שהצמד ישבור את ההתנגדות הבאה שלו ב-1.65, בטווח הבינוני.



בגזרה המקומית, המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות בהובלת כי"ל והחברה לישראל שנפלו. בהיעדר תמיכה מוול סטריט, שם דשדשו החוזים העתידיים לכל אורך יום המסחר בתל אביב, למעו"ף לא היה סיכוי לעמוד אל מול הירידות החדות בכי"ל ובחברה לישראל.



כבר ביום שלישי פירסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה נתונים, מהם עולה כי האבטלה בחודש אפריל המשיכה לגדול והגיעה ל-7.8%. שיעור האבטלה במשק עולה מדי חודש, כבר 9 חודשים רצופים. ביום רביעי המשקיעים הביעו אמון קטן במטבע המקומי, הדולר התחזק ב-0.46% ושערו היציג נקבע על 3.95 שקל. האירו התחזק ב-0.16%, ושערו היציג נקבע על 5.4731 שקל.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully