וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית אלשטיין היועצת המשפטית לכנסת: היקפה של הצעת חוק ההסדרים - הגדול ביותר בשנים האחרונות

צבי זרחיה

18.6.2009 / 11:54

אלשטיין: "לכמות העצומה של החקיקה יש השפעה מהותית של הכנסת להוציא חוק לאחר דיון מעמיק ומהותי"



היקפה של הצעת החוק ההסדרים הנוכחית הוא הגדול ביותר בשנים האחרונות. היקפה עולה בהרבה על הצעת החוק ההסדרים בשנת 2003 עת היה המשק במשבר כלכלי קשה - כך טוענת היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, בחוות דעת המנתחת את חוק ההסדרים במשק.



לדבריה, "לכמות העצומה של החקיקה יש השפעה מהותית של הכנסת להוציא חוק לאחר דיון מעמיק ומהותי ולקחת זאת במכלול השיקולים על פיצול סעיפי החוק".



אלשטיין הוסיפה כי "הליך החקיקה הנכון ביותר לנושאים הכלולים הוא בדרך של הצעות מחוק ממשלתיות נפרדות. על מנת לאפשר דיון מעמיק, ניתן לפצלה ככל האפשר. גם נושא שיש לו זיקה ישירה לתקציב ניתן לדון בו כהצעת חוק נפרדת שהליך חקיקתה יוגבל בזמן".



יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) שפעל לפיצולו של חוק ההסדרים אמר באחרונה כי השיקולים שלקח בחשבון בבואו להחליט אילו סעיפים יפוצלו ואילו ישארו בחוק הם "העובדה שאנו נמצאים בעת משבר וצריך לאפשר לממשלה לגבש צעדים שיתנהלו מול משבר". השיקול השני הוא עסקת חבילה בין המעסיקים, העובדים והמדינה המשקפת אינטרס ציבורי רחב מאוד שצריך לתת עליו את הדעת במסגרת השיקולים המתייחסים לחוק ההסדרים. ריבלין הוסיף כי ההיבט המשפטי הוא רק שיקול אחד במכלול כל השיקולים.



בשעה זו דנה ועדת הכנסת בפיצולם של סעיפים מחוק ההסדרים ובהעברתם לוועדות הכנסת השונות שהתבקשו להשלים את מהלך החקיקה בתוך שלושה שבועות. ב-15 ביולי 2009 תתבקש מליאת הכנסת לאשר בקריאה השנייה והשלישית את חוק ההסדרים וחוק התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully