וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב האישום נגד דודו טופז: קשירת קשר ותקיפה בנסיבות מחמירות

יובל גורן

18.6.2009 / 12:11

כתבי האישום נגד טופז ושותפיו הוגשו בבית המשפט המחוזי. איש הבידור מואשם גם בכך שניסה לשבש את חקירת תקיפתו של אבי ניר



כתבי אישום הוגשו הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי נגד דודו טופז, נגד
נגד שכנו המתווך, דניאל זנקו, ונגד שני החשודים בתקיפת שירה מרגלית - סלימאן חיאדרה ואיימן זבידאת. הארבעה מואשמים בסעיפים של קשירת קשר לביצוע פשע וגרימת חבלה בנסיבות מחמירות. טופז אף מואשם באיומים בגין תקיפת אבי ניר, בועז בן ציון ושירה מרגלית.



כמו כן נאשם טופז בשיבוש הליכי משפט, בגין מכתב ששלח לאבי ניר בדצמבר 2008, ימים אחדים לאחר תקיפתו: מעטפה ובה ארבעה גפרורים ומכתב בו נכתב "באש ובמים, בית"ר ירושלים".



על פי כתב האישום, בחודש ינואר 2009 פנה טופז לזנקו כדי שיאתר אנשים לתקיפת הסוכן בן ציון. בתמורה הציע לו טופז 12 אלף שקל. סמוך לחודש נובמבר פנה טופז לאדם אחר במטרה לאתר אנשים מתאימים שבתמורה לסכום כספי, יתקפו את אבי ניר. בעבור תקיפתו של ניר התחייב טופז להעביר מראש 8,000 שקלים ו-5,000 שקלים נוספים אחרי התקיפה.



בתוך כך, אתמול עצרו חוקרי מרחב ירקון שני אחים תושבי כפר סבא, יאיר ונעם עוואמי, בחשד שתקפו את מנכ"ל "קשת", אבי ניר, בשליחות טופז.



כזכור, בשני הדיונים על הארכת מעצרו של טופז שהתקיימו במהלך השבועות האחרונים, הוא נמנע מלהגיע לאולם המעצרים, וצפה בדיון באמצעות שיחת ועידה בווידאו מתא המיועד לכך במתקן המעצר באבו כביר. הבוקר הגיע טופז לבית המשפט, כפי שמורה הנוהל לגבי חשודים אשר מוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי.



אחד משני האחים שנעצרו אתמול בחשד לתקיפת אבי ניר הואשם לאחרונה במעורבות בדקירה, והוא נתון במעצר עד תום ההליכים. מעצרו התרחש בבית הסוהר בו הוא מרצה את עונשו. על פי החשד, השניים אותרו על ידי אופיר סספורטס, שתיווך בינם לבין טופז לאחר שזה ביקש ממנו לאתר עבורו עבריינים שיתקפו את אבי ניר בנובמבר אשתקד. אתמול נחקרו השניים במשך מספר שעות במרחב ירקון, והבוקר הם יובאו לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. סנגוריתם, עורכת הדין ליה פלוס, הכחישה בשמם כל מעורבות בפרשה וציינה כי "טיב החשדות נגדם עדיין לא ברור, כך שלהגדיר את מעצרם כ'התפתחות בפרשה' נראה לי לא רציני".



חוליה אחת חסרה



במקביל להגשת כתבי האישום תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים, אולם סנגוריהם של החשודים, עורכי הדין ציון אמיר, אלי כהן, אורי אביב, גיא שמר, צחי רז ותמיר סננס יבקשו מבית המשפט לדחות את הדיון על הארכת המעצר עד לקבלת חומרי החקירה לידיהם. עו"ד אלי כהן, סנגורו של דניאל זנקו, אמר אתמול כי "דניאל הודה במיוחס לו והביע צער על מעורבותו בפרשה, ולכן הוא צריך לקבל עונש קל יחסית שכן חלקו בפרשה קטן".



חוקרי המשטרה עדיין מחפשים את החוליה האחרונה החשודה במעורבות בפרשה: שני החשודים בתקיפתו של בועז בן ציון, רומן אלייב ומוחמד יונס. השניים, החשודים כי תקפו את בועז בן ציון בחודש ינואר השנה, נעצרו לפני כחודשיים בעת שנצפו סמוך לביתו של בן ציון אולם שוחררו לאחר מספר ימים בעקבות קשיים ראייתיים.



בשבוע האחרון פורסם החשד לפיו טופז תכנן לפגוע בגרושתו, רוני חן ובעלה חיים זנתי, אולם כמו פרסומים רבים בכלי התקשורת האלקטרוניים והעיתונות הכתובה מאז מעצרו של טופז, גם חשד זה ככל הנראה לא ימומש לכדי סעיפי אישום. במשטרת תל אביב אף הוציאו הודעה רשמית לפיה במהלך השבועות פורסמו פרטים לא מדוייקים ואף מופרכים שלכאורה עלו מתוך החקירה. בין היתר כיוונה המשטרה את דבריה לפרסומים באשר לכוונת טופז לרצוח את גרושתו באמצעות מטען חבלה, טענה שלא נמצאו לה ראיות שיובילו לכדי סעיפי אישום.



היסטוריה של אלימות



פרשת התקיפות החלה עם תקיפת אבי ניר, בחודש נובמבר אשתקד בסמוך לביתו. ניר הופתע על ידי שני חשודים בגינה ציבורית בעת שטייל עם כלבו, ולאחר שהשניים וידאו את זהותו, הלמו בו באמצעות אלות ונמלטו מהמקום.



חודשיים לאחר מכן, בינואר השנה, הותקף סוכן האמנים בועז בן ציון על ידי שני אלמונים מחוץ לביתו, ובמשטרה החלו לבדוק את הקשר בין המקרים. החוקרים העלו בפני ניר ובן ציון את האפשרות שדודו טופז מעורב בתקיפתם, אולם מה שהגיע היום לכדי כתב אישום נראה אז כחשד דמיוני לחלוטין.



לפני כחודשיים, שירה מרגלית, סמנכ"לית "רשת", הותקפה קשות על ידי שני חשודים בסמוך לביתה, בעוד בנה בן ה-7 צופה במתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully