וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה: יש לפצל בנקים גדולים מדי כדי למנוע סכנה למערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

18.6.2009 / 13:09

מרווין קינג חלק בפומבי על עמדתו של שר האוצר הבריטי ואמר שלבנק המרכזי הוענקו סמכויות מוגבלות בלבד



ייתכן כי הבנקים בבריטניה יצטרכו לגייס הון נוסף כדי לשרוד את המשבר הכלכלי. כך אמר אתמול נגיד הבנק המרכזי של הונגריה, שקרא לבנקים הנחשבים לגדולים מדי מכדי ליפול להצטמצם כדי למנוע סכנה למערכת הפיננסית.



במהלך ארוחת הערב השנתית בביתו של ראש עיריית לונדון, הציע קינג שינוי מוחלט במערכת הפיננסית הבריטית, הכולל את פיצולם של מוסדות פיננסיים גדולים מדי. "אם ישנם בנקים שנחשבים לגדולים מדי מכדי לקרוס, אז במילותיו של כלכלן אמריקאי ידוע: הם פשוט גדולים מדי. זה לא נבון להתיר בנקים גדולים לשלב פעילויות בנקאות קמעונית עם בנקאות השקעות מסוכנת ואז להעניק להם ערבות ממשלתית שתציל אותם מכישלון", אמר קינג.



קינג הוסיף וסתר את עמדתו של שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג, כשהביע התנגדות להענקת ערבויות ממשלתיות עבור בנקים העוסקים בהשקעה ספקולטיווית ואמר כי השינויים המתוכננים ברגולציה על המגזר הפיננסי בעקבות המשבר הפיננסי יגבילו את תפקידו של בנק אוף אינגלנד ל"נשיאת דרשות בלבד".



"משהו צריך להשתנות. או שהערבויות למפקידים קמעוניים יוגבלו לבנקים שמשקיעים בצורה מסוכנת פחות, או שיוגדלו דרישות ההון מהבנקים שמציבים סכנה גדולה יותר בפני משלמי המסים והכלכלה אם ייפלו. או שנקבע סמכויות שיאפשרו לנו לפרק מוסדות פיננסיים גדולים ומורכבים בצורה מסודרת במקרה הצורך. או שנשלב בין כל השלושה", אמר קינג.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הביע מוקדם יותר התנגדות לפירוקם או פיצולם של מוסדות פיננסיים גדולים. "הרבה אנשים מדברים על האופן שבו יש לטפל בבנקים הגדולים, אלה שחשובים מדי מכדי ליפול, אך הפיתרון לא כל כך פשוט כפי שחושבים רבים", אמר דרלינג.



קינג תקף במהלך ארוחת הערב גם את השינויים שנעשו ברגולציה על המגזר הפיננסי בבריטניה בעקבות קריסתו של בנק המשכנתאות נורתרן רוק ב-2007. לאחר קריסת הבנק, הפך הבנק המרכזי של בריטניה לאחראי על יציבות המערכת הפיננסית, אך רשות ני"ע הבריטית (fsa) היא שקובעת אם בנק יורשה ליפול.



"סמכויותיו של הבנק המרכזי בנוגע להשגת יציבות פיננסית מוגבלות והבנק מוצא את עצמו בעמדה דומה לזו של כנסיה שהקהילה שלה מגיעה לחתונות ולוויות, אך מתעלמת מהדרשות שבאמצע. איננו יודעים עדיין כיצד נצליח למלא את האחריות החדשה שהוענקה לנו, אם הסמכות היחידה שלנו היא לשאת דרשות ולארגן לוויות", אמר קינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully