וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאב: "אם נאשר את התקציב והרפורמות, יש סיכוי שנצא מהמשבר"

צבי זרחיה

18.6.2009 / 13:26

אריאב ביחס לביקורות על היקף חוק ההסדרים: אם צריך את החוק הזה הוא לעתות חירום - אנו נמצאים בעת חירום"



"אם נעשה את הדברים הנכונים, נגלה אחריות, ונשמור על גירעון כפי שאנו שומרים ואם אכן נאשר את הרפורמות שמצויות בחוק ההסדרים, יש סיכוי טוב שהמשק הישראלי יוכל לעמוד במשבר. במצב שכזה, יש סיכוי טוב שלקראת סוף השנה נתחיל לראות יציאה מהמשבר.זה תלוי לא רק בנו אלא גם בעולם, כך אמר בצהריים מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב בדיון שמקיימת כעת ועדת הכנסת בפיצול חוק ההסדרים.



הדיון בועדה היה סוער וחברי כנסת מהאופוזיציה מתחו ביקורת קשה על היקפו של החוק. אריאב התייחס לכך ואמר כי "עושה רושם שלא חילחלה העובדה שאנו נמצאים במשבר כלכלי חמור ביותר. אם נשקע בסטגנציה ונהיה במערכת שלא עובדת ולא יוצרת שינויים, לא נצא מהמשבר הכלכלי ולא ניערך לעתיד".



לדבריו, "אי אפשר לומר לכאורה שהכל נראה טוב. התקציב זהו הביטוח לתוכנית העבודה של הממשלה לשנה וחצי הבאות. אי אפשר להוציא את הלו"ז מתוכנית העבודה ולומר אנו משאירים רק את ההיבטים הכספיים בלי כל אותם שינויים נדרשים".



"גם מתנגדיו של חוק ההסדרים אומרים שאם צריך את החוק הזה הוא לעתות חירום. אנו נמצאים בעת חירום. החוק במתכונתו בא להוות רפורמה ותוכנית כלכלית שמתמודדת עם המצב. החוק כולל בתוכו גם את ההחלטות שהיו על ידי הממשלה הקודמת. מעבר לכך, מבחינת מספר עמודים - פחות ממחצית פוצל.



בתשובה לשאלתו של ח"כ יואל חסון (קדימה) השיב אריאב כי בתקציב המדינה מתוקצבים 2 מיליארד שקל למימון הסכמים קואליציונים. חסון העיר "זוהי עדות לכך שנתניהו קנה שלטון בכסף".



יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק קבלה על כך שהאוצר משתמש בחוק ההסדרים כדי לחוקק חוקים במהירות בדרך שעוקפת חקיקה רגילה בכנסת. "לפני שנה הבטחתם לי כשהייתי יו"ר הכנסת שתקטינו את חוק ההסדרים. לא באתם, ולוא פעם אחת בעניין. הידיים שלכם אינם נקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully