וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: כעת זה הזמן להוריד מעט סיכון ולראות מה קורה

TheMarker

18.6.2009 / 13:50

האנליסטים מעריכים שהדולר עשוי להיות אחד מ"משלמי המחיר" הראשיים של היציאה מהמשבר, ולכן הסיכון שטמון בהשקעה בו לא מצדיק את הסיכוי להתאוששותו והתחזקותו



בכלל פיננסים אומרים כי כעת זה הזמן להוריד מעט סיכון ולראות מה קורה. מלבד סין, שעוד נותנת מעט תקווה לשווקים, נתוני המאקרו האחרונים מארה"ב לא מעודדים. האנליסטים מעריכים גם כי הדולר עשוי להיות אחד מ"משלמי המחיר" הראשיים של היציאה מהמשבר, ולכן הסיכון שטמון בהשקעה בו לא מצדיק את הסיכוי להתאוששותו והתחזקותו.



התמתנות הציפיות האינפלציוניות, שגררה לירידה בציפיות להעלאת ריבית עוד השנה, גררה גם היחלשות של הדולר מול סל המטבעות והוא נפל בעקבות הנתון בכ-1%. אלא שמאז חזר הדולר להתחזק מעט, על רקע החשש להאטת קצב ההתאוששות. האנליסטים טוענים כי גם החלטת מדינות ה-bric תומכת בדולר, מכיוון שאמנם המדינות קוראות לגיוון במערכת המטבע העולמית, אך הן נמנעו מביקורת ישירה על הדולר.



התשואה הריאלית של אג"ח ממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים (תשואת האג"ח מול האינפלציה בפועל) מתקרבת ל-5%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1994. הדבר מצביע על זינוק חד ואולי מוגזם בציפיות האינפלציוניות, אומרים בכלל פיננסים. עם זאת, האנליסטים מעריכים כי כל ירידה באינפלציה היום, למרות כמות הכסף הגדלה, תחמיר את עליית המחירים ביציאה מהמשבר.



לאחר שאתמול פורסמו נתוני האינפלציה הנמוכה בארה"ב, הם גררו ירידה בציפיות להעלאת ריבית עוד השנה. כעת, על פי המגולם בחוזים העתידיים, הסבירות להעלאת ריבית עוד השנה ירדה אל מתחת ל-50% והגיעה ל-46.2%, מציינים האנליסטים.



הירידה בציפיות להעלאת ריבית החזירה את המשקיעים לאג"ח הממשלתיות, והתשואות עליהן נפלו מ-3.68% בשעה 15:24 ל-3.61% ב-15:49, ואף המשיכו לרדת גם בשעות שלאחר מכן לשפל של שבועיים. לקראת סוף היום חזרו התשואות לעלות מעט, בציפיית המשקיעים להודעת הממשל על הנפקה נוספת של אג"ח לטווח של 2-5 שנים בשבוע הבא, טוענים בכלל פיננסים.



עם זאת, נתון מספר המפוטרים בארה"ב צפוי להצביע על העלייה הראשונה מזה 5 שבועות, מה שדחף לחזרת המשקיעים לנכסים בטוחים ולאג"ח ממשלתיות בפרט, וגם לירידות בבורסות אסיה למרות החדשות הטובות מסין, אומרים האנליסטים. לטענתם, סין מתעלמת מהמשבר ופשוט רוכשת סחורות "כאילו אין מחר". ייבוא הברזל של סין הגיע לשיא, והיא מגבירה גם את קצב רכישת ספינות המשא שמתאימות להובלת ברזל. גם ייבוא הפחם הגיע לשיא מאז 2004, וסחורות רבות נדרשות על ידי המעצמה מאסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully