וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה שבה לדיוני התקציב; חברי הקואליציה: "שמחים שהחרם של הפולישוקים הסתיים"

יובל אזולאי

18.6.2009 / 15:05

חברי האופוזיציה הצטרפו לדיון על חוק ההסדרים בוועדת הכנסת; עם זאת, פיליבסטר מתוכנן עד שעות הערב



האופוזיציה שבה הבוקר (חמישי) לפעילות פרלמנטרית, וחבריה הצטרפו לדיון על חוק ההסדרים בוועדת הכנסת. את הדיון מנהל יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, ביחד עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. השניים בירכו על השתתפות האופוזיציה בדיון. זאת לאחר שאתמול לראשונה בתולדות הכנסת, החרימו סיעות האופוזיציה את הדיון במליאה שקדם לאישור תקציב המדינה ל-2009-2010 בקריאה ראשונה.



עם זאת, באופוזיציה החליטו להקשות על חברי הקואליציה ולפתוח בפיליבסטר, שעל פי הערכות, יימשך עד לשעות הערב. חברי האופוזיציה מתעקשים לקיים דיון מפורט על כמה שיותר סעיפים בחוק ההסדרים, דבר שמאריך את הדיון שהחל לפני הצהריים וצפוי להימשך עוד שעות ארוכות.



גורם באופוזיציה אמר כי "זה השפן שאנחנו שולפים היום מהכובע וכמו בכל יום, יישלפו שפנים חדשים במסגרת המשבר הפרלמנטרי". ח"כ יוחנן פלסנר מקדימה אמר ל"הארץ" כי לחברי סיעתו ביקורת קשה ונוקבת על חוק ההסדרים. לדבריו, אף שמדובר בחוק גדול, עם סעיפים גדולים ומשמעותיים, הוקצה זמן מועט כדי לדון בו במסגרת הדיון הארוך שמתקיים בוועדת הכנסת, ינסו סיעות האופוזיציה לדון במשמעויות סעיפיו של חוק ההסדרים. גם הקואליציה אינה מקשה אחת בכל הקשור לחוק ההסדרים, נכון שתיכננו לקיים פיליבסטר בתחילת המשבר במליאת הכנסת, אך כעת עושים אותו בוועדה", אמר פלסנר.



ועדת הכנסת התכנסה כדי לדון בחלוקת סעיפי חוק ההסדרים בין הוועדות השונות של הכנסת. בפתח הדיון אמר ח"כ דני דנון (ליכוד) במידה של התרסה כלפי חברי האופוזיציה: "אני שמח שהחרם של הפולישוקים הסתיים", זאת תוך השוואת חברי האופוזיציה לדמותו הנלעגת של השר בסדרת הטלוויזיה "פולישוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully