וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מעלות מאשררת דירוג A לגרנית הכרמל עם תחזית יציבה; "הדירוג משקף את הסיכון הנמוך של החברות בקבוצה"

TheMarker

18.6.2009 / 15:04

האנליסטים גם טוענים כי הדירוג מוגבל בפרופיל פיננסי חלש, ביחס לסיכון העסקי



s&p מעלות מאשררת את דירוג האג"ח של (סדרה 4) בדירוג a, עם תחזית דירוג יציבה. "הדירוג משקף את הסיכון העסקי הנמוך של החברות בקבוצה, רמת חוב נמוכה יחסית ברמת החברה ותמיכה של חברת האם, קנית", כותבים האנליסטים בסקירתם.



מנגד, האנליסטים טוענים כי הדירוג מוגבל בפרופיל פיננסי חלש ביחס לסיכון העסקי, תוכנית השקעות משמעותית בשנים הבאות והקשחה אפשרית בסביבה הרגולטורית בענפים בה פועלת הקבוצה.



במעלות מסווגים את גרניט כ"קונגלומרט", תוך מתן דגש גם על אלמנטים המייחדים את החברה ממודל ה"קונגלומרט" הקלאסי. האנליסטים מציינים כי ההגדרה מתבססת על שליטה בנכסיה העיקריים של הקבוצה (סונול, סופרגז וטמבור) עם נכונות נמוכה למכור אותן, מקור לתזרימים מהחברות הבנות לפירעון חוב ברמת הסולו למימון תוכניות השקעות.



"להערכתינו, מערכת הקשרים של הקבוצה ותדמיתה מול שוק ההון וגורמים מממנים מתבצעת במאוחד. כלומר התניות פיננסיות על המאזן המאוחד, הלוואות בין חברות קשורות וקיומן של ערבויות", אומרים ב-s&p מעלות.



עוד מעריכים האנליסטים, כי ניתוק הקשר בעיני המשקיעים וגורמי מימון בין החברות המוחזקות לחברת האם ולבעלי השליטה, עשויה לשחוק את מיצובן הפיננסי של החברות הבנות ולהשפיע על נזילותן. "הסיכון העסקי הנמוך של החברות בקבוצה משקף את מעמדן המוביל של החברות הבנות בתחום שיווק הדלקים, הגפ"מ והצבע בישראל - תחומים בוגרים ויציבים", טוענים האנליסטים.



ב-s&p מעלות אומרים כי תיק האחזקות של החברה אינו מגוון, ונסמך על תחום שיווק הדלקים והגפ"מ. "להערכתנו, למרות כוונותיה של החברה לגוון את תיק השקעותיה, תחום שיווק הדלקים והגפ"מ ימשיך להוות את המקור העיקרי לרווחיות הקבוצה גם בשנים הקרובות", מסכמים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully