וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 נכשלים בבחינות רשות ני"ע מערערים: הבחינה כללה שאלות שגויות וחומרים שלא נלמדו

יובל מעוז

18.6.2009 / 15:05

מנכ"ל חברה שמכשירה מועמדים לבחינה: 7 מתוך 20 שאלות נמצאו בעייתיות; 12 שאלות דרושות לציון עובר



כשבע מתוך עשרים שאלות בבחינה מקצועית א' של רשות ני"ע התייחסו לחומר שלא נכלל בסילבוס הבחינה או הכילו תשובות שגויות. כך טוענים כמה עשרות נבחנים שניגשו למועד הבחינה שהתקיים ב-2 ביוני. הבחינה מהווה את אחת מבחינות ההסמכה לרישיון יועץ השקעות, משווק השקעות או מנהל תיקים. ברשות ני"ע סירבו למסור נתונים רשמיים למספר האנשים שנכשלו במבחן ואם מדובר בשיעור חריג במועד זה.



קבוצת המתלוננים ערכה השבוע פגישה קבוצתית, אליה הגיעו כ-80 איש. בפגישה הוצג שחזור של הבחינה, ממנו עולה כי שתי שאלות עסקו באופציות על מניות, חומר שלא נכלל בחומר הלימוד לבחינה, לטענת המתלוננים. בחמש שאלות נוספת בבחינה היו יותר מתשובה אחת נכונה או שתי תשובות זהות. הבחינה מורכבת מעשרים שאלות רב-ברירה וציון העובר במבחן הוא 60.



אחת המתלוננות פנתה לרשות ני"ע בתלונה ובמכתב כתבה: "הרשות כנראה שכחה שמדובר באנשים בעלי משפחות, אנשים טובים ומוכשרים שכל חטאם הוא שבחרו לעבור בדרך ישרה את המבחן. לא יעלה על הדעת שהרשות תעשה כרצונה ללא כל פיקוח או בקרה".



יבגני אורין, מנכ"ל משותף בחברת אורין-שפלטר השכלה פיננסית, שעוסקת בקורסים כלכליים - ביניהם הכנה לבחינות ההסמכה של רשות ני"ע, אומר: "מצאנו בעייתיות בשבע שאלות מתוך עשרים, בהן אפשר לערער ברמה כזו או אחרת. היו דברים בעייתיים במבחן. הגשנו חוות דעת על המבחן לרשות ני"ע ולא קיבלנו מהם תשובה".



מרשות ני"ע נמסר: "הנושא מצוי בבדיקה. יחד עם זאת, כבר עתה ניתן לומר כי השאלות משקפות ידע הנדרש מבעל רישיון ועוסקות בחומרים שכלולים בסילבוס. הן נוסחו על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום ועסקו בנושאים אקטואליים, הרלוונטיים לתקופת המשבר. בחינות אלה אמורות לשקף ידע רחב של הנבחן המבקש לעסוק בייעוץ השקעות או בניהול תיקי השקעות. מטבע הדברים, אין בכוונת הרשות להנמיך את רמתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully