וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים בנסיגה

18.6.2009 / 16:39

תקופת ההתמחות במקצועות השונים מאפשרת הצצה לחיי המקצוע. בדרך יש צורך בהמתנה ארוכה ולפעמים בהתמחות מתישה

תקופת התמחות היא זמן טרום מקצועי לעבודה שמספקת לסטודנטים, בוגרי אוניברסיטאות, ואלה המבקשים לשנות קריירה הזדמנות לצבור ניסיון מסוים בעבודה בשטח. לסטודנטים, ההתמחות קיימת כדי להשלים גם אקדמיים וכן, במקרים מסוימים, לצבור נקודות זכות. לבוגרים טריים ולעצמאים השוקלים הסבת מקצוע זוהי דרך לנסות עבודה חדשה מבלי לבצע מחויבות.

לאחרונה, ולאור השינויים במצב הכלכלי במשק, נשמעו קולות מצד חברות גדולות לקיצוץ במספר המתמחים המתקבלים. חברת רואי חשבון כמו 'דלויט' שמעסיקה בדרך כלל בין מאה למאה חמישים מתמחים בכל שנה, החליטה לוותר על שירותם של חמישה עשר מתמחים שהיו אמורים להתחיל את פעילותם לקראת סוף השנה. כדי להיות בטוחים ולמצוא התמחות במקום הנכון ובזמן הנכון, הנה כמה טיפים ממתמחים בתחומים שונים.

מי רוצה להיות רופא?

התמחויות שאליהן תידרשו להתחייב לאורך זמן, הן גם ההתמחויות הפופולאריות ביותר, כגון שנתיים לראיית חשבון, שנה עריכת דין ועד ארבע שנים לפסיכולוגיה קלינית, שלא לדבר על רופאים שעשויים לעבור התמחויות של שש שנים. כדי להתקבל להתמחויות אלה, יש לנסות ולהרשם בזמן המוקדם ביותר.

עוד לא מאוחר מדי כדי להסתדר בשורה של רשימות המתנה לתקופת התמחות במשך הקיץ או בסמסטר הבא. כדי למצוא התמחות חשוב לבקר באתרי האוניברסיטה שלכם או לפנות למקומות המאגדים תוכניות התמחות ברגע שאתם יודעים מתי תסיימו את הלימודים. דוגמא טובה היא השתתפות ב'מפגשי זרקור' שבהם מארחות הפקולטות חברות המתמחות באותו המקצוע כדי לפתוח צוהר למתמחים ולבוגרים שבדרך. בנוסף, אפשר לפנות לנציגים שונים באוניברסיטה שעשויים לכוון אתכם אפילו לעשות התמחות אצל מעבידים שלמדו באותה אוניברסיטה שבה אתם למדתם.
דברו עם מורים, משפחה ועובדים לשעבר במקומות בהם תרצו להתמחות. היפגשו עם אנשי קשר כדי לקבל יותר אינפורמציה לגבי ההתמחות ולגבי תנאי החברה לפני שתתחילו להגיש מועמדות.

חשוב ביותר- התמחות עשויה להיות בלתי משתלמת. כדאי לבדוק עם החברה לפני תחילת העבודה לגבי תנאי השכר, הפיצויים והאפשרויות לעתיד. לדוגמא, ב- 2005 הגישה לשכת עורכי הדין תביעה לשמה יקבלו מתמחים תשלום על שעות נוספות, דבר שלא היה קיים לפני כן. כמו כן, חשוב למצוא בחברה מישהו שיפקח עליכם ויהיה המעריך של עבודתכם השוטפת, אחרת אין סיבה להתמחות במאותו משרד. האחראי עליכם יהיה הצוהר להתקדמות הלאה ולהתברגות באותה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully