וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מתוך 10 אמריקאים: אובמה עדיין לא גיבש אסטרטגיה לצמצום הגירעון בתקציב

ניו יורק טיימס

18.6.2009 / 17:00

שיעור התמיכה ברפורמה בבריאות וחילוץ מגזר הרכב - נמוך משיעור התמיכה הכללי בנשיא



רוב משמעותי של אזרחי ארה"ב גורסים כי הנשיא ברק אובמה לא פיתח אסטרטגיה כדי להתמודד עם הגירעון בתקציב. לפי סקר חדש שערכו העיתון "ניו יורק טיימס" ורשת cbs, אשר ממנו עולה גם כי התמיכה בתוכניותיו לרפורמה בשירותי הבריאות וחילוץ מגזר הרכב זוכות לתמיכה הנמוכה משיעור התמיכה הכללי באובמה.



קיים פער בין התמיכה הכללית באובמה לבין התמיכה בכמה מהתוכניות המרכזיות שלו, כאשר פחות ממחצית האמריקאים הביעו תמיכה באופן שבו טיפל הנשיא בתחום שירותי הבריאות והצלת יצרניות המכוניות ג'נרל מוטורס וקרייזלר.



מרבית האמריקאים העריכו כי המדיניות שהוביל בתחומים לא תרמה בינתיים לשיפור המצב הכלכלי או גרמה להחמרתו - נתון שמדגיש כי כוחו הפוליטי של אובמה עדיין מבוסס על האמונה בכושר מנהיגותו ולא על תוצאות ממשיות של מדיניותו.



אובמה, המשלים חודש חמישי בבית הלבן, נתפס כאחראי יותר ויותר לבעיות שירש, והציבור האמריקאי מודאג מהיקף ההוצאות בסך מאות מיליארדי דולרים, שממשל אובמה הקצה לשיקום הכלכלה. מרבית הנסקרים אמרו כי היה עדיף שהממשל יתמקד בצמצום הגירעון בתקציב.



שיעור התמיכה הכללי באובמה אמנם עודנו גבוה - 63% - אולם תוצאות הסקר מדגישות את האתגרים העומדים בפני הנשיא, ובכלל זה נסיקת הגירעון בתקציב, אשר צפוי להגיע לרמות שעלולות לדעת כלכלנים רבים לפגוע בחוסנה של הכלכלה האמריקאית בטווח הארוך. שישה מתוך 10 נסקרים אמרו כי הממשל טרם גיבש תוכנית ברורה להתמודדות עם הגירעון בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully