וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר קורא לקונגרס לזרז אישור הרפורמה ברגולציה הפיננסית

סוכנויות הידיעות

18.6.2009 / 18:28

שר האוצר של ארה"ב: הבנק הפדרלי הוא הגוף המתאים ביותר לשמש בתור רגולטור-על



שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, קרא היום לקונגרס להאיץ את אישור הרפורמה ברגולציה הפיננסית שמקדם ממשל אובמה, והזהיר כי סחבת בקידום הרפורמה עלולה להכשיל את יישומה בסופו של דבר.



"כל משבר פיננסי במהלך הדור האחרון הוליד ניסיון כלשהו לביצוע רפורמה, אולם ניסיונות העבר החלו בשלב מאוחר מדי, לאחר שרצון לבצען כבר נחלש", אמר גייתנר בנאום בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. "אסור לנו לאפשר לדבר להתרחש הפעם", הוסיף.



"לאחר שהממשל שקל את מלוא מגוון האפשרויות, הוחלט כי זהו הזמן לקדם את הרפורמות הנחוצות, אלו שנותנות מענה לגורמים שביסוד המשבר הנוכחי, ואשר יסייעו למנוע או להגביל משברים עתידיים", אמר גייתנר.



"ייתכן שקיימת בינינו חוסר הסכמה לגבי הפרטים, אבל כולנו צריכים לעבוד יחד כדי לפתור את הבעיות. אמריקאים מהשורה סבלו יותר מדי; המון המערכת הפיננסית שלנו נפגע יתר על מידה; הכלכלה שלנו הגיעה קרוב מדי אל סף תהום מכדי שנאפשר לרגע הזה לחלוף ללא פעולה", הוסיף גייתנר.



גייתנר אמר עוד בנאומו כי הבנק הפדרלי הוא המתאים ביותר להפוך לרגולטור-על אשר יהיה אחראי על הפיקוח על חברות פיננסים שהפכו לכה גדולות ובעלות השפעה, עד כי קריסתן עלולה לגרור מטה את הכלכלה כולה. עמדתו זו של גייתנר עומדת בניגוד לטענות בקונגרס כי עדיף שתפקיד זה יהיה בידי מועצת גופים רגולטורים. גייתנר אמר כי מועצה כזו לא תוכל להגיב באופן יעיל במצב של מקרה חירום פיננסי. "לא מכנסים ועדה כדי לכבות שריפה", אמר גייתנר.



הנשיא ברק אובמה הציג אתמול את הרפורמה הגדולה ביותר ברגולציה הפיננסית מאז שנות ה-30' בארה"ב. הרפורמה תעביר סמכויות בין סוכנויות שונות, תיטול כמה סמכויות מהבנק הפדרלי ותרחיב סמכויות אחרות שלו; היא תתמקד בהגנת נרחבת על צרכנים של מוצרים ושירותים פיננסיים ובהרחבת הרגולציה גם למוסדות פיננסיים שאינם בנקים. התוכנית היא תוצר של שבועות של פגישות אנשי ממשל, מומחים פיננסיים, מחוקקים, בכירים בתעשייה ושתדלנים, שהתבקשו לסייע לממשל לנסח את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully