וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי הנדל"ן בישראל ימשיכו לעלות"

גיא ליברמן

18.6.2009 / 18:36

משתתפי כנס הנדל"ן תמימי דעים לגביי המשך המגמה. "כל עוד הביקושים גבוהים ונמשיך לחזות בהליך של ירידה בהתחלות בנייה, המחירים ימשיכו לעלות"


"לא נראה קפיצה במחירים עד שהמצב הכלכלי לא ישתפר, מה שכן נראה זה המשך של עליות מחירים מתונות, כפי שקורה בתקופה האחרונה", כך אמר הבוקר אורי דורי, מבעלי חברת הבניה א.דורי בכנס הנדל"ן השנתי של ארנסט אנד יאנג ושל סאמט שטיינמץ הרניג ושות' שהתקיים במלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן.

דורי אמר את דבריו כחלק מפאנל תחזיות בשוק בנדל"ן הישראלי, והציג עמדה עקבית ביחס לדברים דומים שאמר בחודשים האחרונים: "כל עוד הביקושים ימשיכו להיות גבוהים ונמשיך לחזות בהליך של ירידה בהתחלות בנייה, המחירים ימשיכו לעלות, אלו הכללים הכי בסיסיים בכלכלה". למעשה כל הדוברים בפאנל הסכימו כי אנו צפויים לראות מגמה של עליות מחירים בחודשים הקרובים.

הרצל חבס, מבעלי חברת חבס הבונה מגדלי יוקרה בתל אביב, הוסיף כי: "חווינו בחודשים האחרונים תופעה קיצונית - ברבעון האחרון של 2008 היתה עצירה כמעט מוחלטת במכירות וברבעון הראשון של 2009 הגיע ריבאונד בעוצמה גבוהה אפילו מעבר למה שידענו לפני שנתיים בשיאי המכירות. מבחינתנו המשכנו בהעלאת מחירי דירות, והביקושים ממשיכים להיות גבוהים".

חבס התייחס להיעדרות הזרים משוק היוקרה הישראלי ואמר: "זרים לא מהווים שחקן משמעותי מזה שנה וחצי בישראל. ההרגשה שזרים קונים דירות יוקרה וישראלים לא, היא לא נכונה כי הרוב המוחץ של הרוכשים שלנו הם ישראלים שהגיעו למסקנה שדירות טובות משרתות את האינטרסים הכלכליים של כל אחד, בטח מול מרבית המכשירים הפיננסיים. עד כה הדירות שלנו הביאו לשמירת ערך הכסף".

מנכ"ל חברת משולם לוינשטיין, שאול לוטן, הסביר כי הריביות הנמוכות הן שמושכות אנשים לקנות דירות: "העלינו את המחירים בפרויקטים שלנו בחולון, בהר חומר ובמקומות אחרים 4 פעמים וזאת מתוך התאמה לביקושים שאנחנו נתקלים בהם. אנשים מבינים שהריביות כיום נמוכות מאוד והם מחפשים להשקיע בדירות, הם מחפשים מפלט מסיכונים מיותרים". יחד עם זאת, אמר לוטן כי הוא לא רואה את החברה שלו נכנסת כעת לתחום היוקרה בתל אביב שכן הוא רואה את הביקושים בעיקר לדירות בטווחים של 1-2 מיליון שקל.

מיד אחריהם עלה לדבר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שדיבר כצפוי על הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל ואמר: "רוב האנשים טועים לחשוב שעיקר הרפורמה טמון בהעברת הבעלות לחוכרים, אלא שעיקר הרפורמה הוא בשינוי המבני במנהל מקרקעי ישראל שיביא אותו להתעסק יותר מול היזמים ופחות מול האזרחים". אטיאס אף הבטיח להילחם בתמחור המשכנתאות שנותנת המדינה, שכן לדבריו אלה גבוהות מהמשכנתאות שנותנים הבנקים.

כנס הנדל"ן של ארנסט אנד יאנג ריכז תשומת לב רבה מצד בכירים רבים בענף הנדל"ן ואולם הכנסים בסיטי טאוור היה מלא עד אפס מקום. מעבר לדוברים נצפו איש העסקים אליעזר פישמן, מבעלי חברת כלכלית ירושלים, מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, מנכ"ל אמד וחבר הכנסת לשעבר אהוד רצאבי, בעלי אנגלאינוודט, יעקב אנגל, מנכ"לית מבני תעשיה, דלית בראון, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, איתן בר זאב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שלמה שרף ורבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully