וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דה בירס, גארת' פני: עידן הבילינג לא הסתיים - למרות המשבר הכלכלי

אשר שכטר

18.6.2009 / 19:25

פני: "הצרכנים באמריקה רוצים יהלומים כיום לא פחות מאשר לפני המשבר"



למרות הירידה החדה שנרשמה בשנה האחרונה בביקוש ליהלומים ברחבי העולם ובארה"ב במיוחד בעקבות המשבר הכלכלי, צפוי הביקוש להתחדש בעתיד - כך אמר היום מנכ"ל ענקית היהלומים דה בירס, גארת' פני. במהלך רב שיח שערך מכון היהלומים הישראלי.



"אכן נרשמה ירידה בביקוש, שהתבטאה בירידה של כ-10% במכירות הקמעוניות של יהלומים מלוטשים, אבל חשוב מאד לציין שלא מדובר כאן על ירידה של 20% או 30% או 40%. ב-120 השנים האחרונות עברו על תעשיית היהלומים משברים רבים, בהם השפל הגדול ומלחמות העולם, והיא תמיד הצליחה להוכיח שהיא איתנה", אמר פני.



פני הוסיף כי למרות הירידה במכירות היהלומים והמשבר בענף, "אנשים רבים אומרים שעידן הבלינג הסתיים. האם הוא באמת הסתיים? לא. הצרכנים באמריקה רוצים יהלומים כיום באותה מידה שהם רצו יהלומים לפני המשבר. הם פשוט מעדיפים לדחות רכישות כאלה כרגע, בגלל המצב הכלכלי".

מאז מארס, ציין פני, נרשם שיפור במכירות ועלייה במחירי היהלומים, בעקבות ההתייצבות של הכלכלה העולמית. "אני חושב שללא ספק ניתן לומר שחל שיפור בביקוש, אם כי השאלה היא האם מדובר בשינוי אמיתי או בתופעה חולפת. להערכתנו, כמו הכלכלה גם תעשיית היהלומים מתחילה להראות כיום ניצנים של התאוששות".



להתאוששות התעשייה, צפה פני, תתלווה גם עלייה חדה במחירים שנפלו בעקבות המשבר הכלכלי העולמית. "בכל תקופת מיתון שהייתה ב-100 השנים האחרונות ירדו המחירים, או נותרו ללא שינוי. אולם מיד לאחר שארה"ב יוצאת ממיתון, בדרך כלל, נלווה להתאוששות הזאת גם זינוק אדיר בביקוש ובמחירים".



כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי, אמר פני, הורידה דה בירס את התפוקה במכרותיה בצורה משמעותית, פעלה לקיצוץ עלויות באמצעות סגירה של מכרות ופיטורי עובדים והורידה מחירים. "הדרך היחידה לשרוד את המשבר היא להפחית הוצאות ולהתמקד בעסקי הליבה. בדה בירס, למשל, החלטנו למכור מכרות קטנים שהיו בבעלותנו ולהתמקד במכרות הגדולים, אלה שמייצרים הכנסות. לתת לחברות הקטנות יותר לנהל את המכרות הקטנים", אמר. ורדה שיין, מנכ"לית זרוע ההפצה של דה בירס, dtc, הוסיפה לדבריו של פני ואמרה כי "עסקים שלא משתנים יתקשו לשרוד את המשבר. עלינו לשנות את עסקינו כדי לשרוד בעולם שאחרי תשעה החודשים האחרונים. כתעשייה, כולנו נרוויח מהתייעלות וקיצוץ עלויות".

בתגובה לטענות לפיהן דה בירס מתייחסת ליצרנים שאינם בעלי זכות קנייה מהחברה עצמה במחיר מופחת (סייט) כ"אל ילידים שמקבלים רק שאריות", אמר פני כי "אנחנו מנסים למצוא דרכים לרצות הן את השחקנים הגדולים בשוק, והן את השחקנים הקטנים יותר", והוסיף כי "בניגוד לתקופות קודמות במאה האחרונה, בה היה לנו נתח שוק של 80%, נתח השוק שלנו כיום עומד על 40%. המודל העסקי של חברה בעלת נתח שוק של 40% שונה מאד מהמודל העסקי של חברה השולטת ב-80% מהשוק".



בנוגע לעתידה של תעשיית היהלומים, אמר פני כי "יהלומים הם אוצר טבע, והם רק הופכים לנדירים יותר, כך שגם אם בטווח הקצר ישנן בעיות, בטווח הארוך התעשייה נשענת על יסודות חזקים. יהלומים נתפסים כנכס ששומר על ערכו. לפני תשעה חודשים, כשהטלטלה בשווקים הייתה בעיצומה, אשתי אמרה לי: לפחות יש לנו כמה יהלומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully