וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P: חברות באירופה נדרשות לפרוע חובות בסך 3.9 טריליון דולר עד שנת 2012

סוכנויות הידיעות

18.6.2009 / 19:31

עד 112 חברות אירופיות שאינן בדרגת השקעה ושמסקרת S&P עלולות להגיע לחדלות פירעון השנה



החובות של חברות באירופה לפירעון עד סוף שנת 2012 מסתכמים ב-3.9 טריליון דולר, כשליש יותר מהחובות של חברות בארה"ב לפירעון עד סוף אותה שנה, לפי חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p), דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"הסיכונים הכרוכים במימון מחדש ממשיכים להיות אתגר משמעותי עבור לווים אירופים, במיוחד במגזר הפיננסי", כתבו אנליסטים של s&p בדו"ח למשקיעים היום. "יתר על כן, גל צפוי של הנפקות אג"ח ממשלתיות עלול לטמון בחובו סכנה לדחיקתם של לווים מהמגזר הפרטי".



בין 90 ל-112 חברות שאינן בדרגת השקעה במערב אירופה ואשר מדורגות על ידי s&p עלולות להגיע לחדלות פירעון השנה, העריכה החברה בחודש אפריל. שיעור חדלות הפירעון בשנת 2010 עשוי להיות דומה לשנה הנוכחית, הוסיפה החברה.



הפער בין התשואה על אג"ח קונצרניות בדרגת השקעה לבין אג"ח ממשלתיות, אשר נסק בחודש מארס ל-4.63%, ירד מאז לרמה של 2.84% כיום, לפי נתוני מריל לינץ'. עם זאת, הפער עודנו גבוה פי 6 מרמתו לפני שנתיים.



הלחץ של חברות באירופה לפרוע את חובותיהן עשוי להיות מרוכך הודות לכך ש-87% מהחובות הן של חברות בדרגת השקעה - מצב שמפחית את סכנה כי החברות לא יצליחו לפרוע את חובותיהן, ציינה s&p. סך החובות של חברות בארה"ב לפירעון עד סוף שנת 2012 מסתכם בכ-2.8 טריליון דולר, מהם 55% של חברות בדרגת השקעה.



מתוך החובות של חברות אירופיות לפירעון עד 2012, כ-833 מיליארד דולר הן של חברות במגזר הפיננסי. סך החובות לפירעון של חברות במגזרי התשתיות והטלקום הוא 207 מיליארד דולר ו-198 מיליארד דולר בהתאמה.



המדינות שבהן החובות הגדולים ביותר לפירעון של חברות שאינן מהמגזר הפיננסי, הן גרמניה ובריטניה, כל אחת עם כ-20% מסך החובות של אירופה, לפי s&p. החובות של חברות בצרפת מהווים כ-17% מסך החובות באירופה, ואחריה איטליה (11%) ושווייץ (8%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully