וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סנדאנט לשעבר מבקש להתגרש מאשתו כדי לחמוק מתשלום פיצויים בסך 3.2 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

18.6.2009 / 20:59

לבקשת התובע הכללי בארה"ב הוקפאו הליכי הגירושין של וולטר פורבס מאשתו



וולטר פורבס, היו"ר לשעבר של ענקית התיירות והנדל"ן האמריקאית סנדאנט שנידון לעונש של 12 שנות מאסר בין חלקו בשערורייה חשבונאית בחברה, מנסה לחמוק מתשלום פיצויים בסך 3.2 מיליארד דולר על ידי גירושין מאשתו, מסר היום משרד התובע הכללי של מדינת קונטיקט בארה"ב.



אשתו של פורבס, קארן, הגישה בקשה לגירושין בטענה כי נישואיהם נקלעו למבוי סתום לאחר 27 שנים. עם זאת, משרד התובע הכללי טוען כי מדובר בתכסיס שנועד לאפשר לפורבס לחמוק מתשלום פיצויים לקורבנות ההונאה. לדברי התובע, פורבס כבר מכר לאשתו את בית המשפחה, ששוויו כשישה מיליון דולר, תמורת 10 דולרים בלבד. בעקבות התערבות משרד התובע הכללי, נדחה הדיון בבקשת הגירושין, שהיה אמור להתקיים השבוע, לזמן בלתי מוגבל.



פורבס, בן 66, נידון בשנת 2007 לעונש מאסר של 12 שנים ו-7 חודשים בגין חלקו בשערורייה החשבונאית שגרמה למחיקת 14 מיליארד דולר ביום אחד משווייה של החברה בשנת 1998. כמו כן, נדרש פורבס לשלם למשקיעים פיצויים 3.2 מיליארד דולר.



פורבס הורשע באישום אחד של קשירת קשר לביצוע עבירה ובשני אישומים של דיווח כוזב, לאחר שהואשם בניפוח ההכנסות של cuc אינטרנשיונל - אחת מגלגוליה הקודמים של סנדאנט - ב-252 מיליון דולר, בניסיון להעלות את מחיר המניה. פורבס כיהן באותה עת כמנכ"ל cuc. ההונאה התגלתה ב-1998 לאחר שהחברה התמזגה עם hfs ליצירת סנדאנט.



ההונאה החשבונאית בסנדאנט היתה מהגדולות שידעה ארה"ב בשנות ה-90 ובעקבותיה שילמה החברה 3.2 מיליארד דולר ליישוב תביעות של בעלי המניות. עם זאת, הפרשה נשכחה על רקע הונאות הענק שהתגלו בהמשך בחברות וורלדקום ואנרון, ואשר הביאו את שתי החברות לפשיטת רגל.



משפט ההונאה האחרון של פורבס היה השלישי, לאחר ששני משפטים קודמים סביב אישומים דומים נגדו נפסלו כשחבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה בתום התדיינות שנמשכה קרוב לחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully