וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק עלולה להיפגע קשה במיוחד עקב הרפורמה ברגולציה הפיננסית בארה"ב

נמרוד הלפרן

18.6.2009 / 21:48

קונצרן התעשייה עשוי להיאלץ לפצל את זרוע הפיננסים GE קפיטל לחברה נפרדת, לפי "וול סטריט ג'ורנל"



זרוע הפיננסים של קונצרן התעשייה , ge קפיטל, עלולה להיפגע באופן קשה במיוחד עקב הרפורמה המתוכננת ברגולציה הפיננסית בארה"ב, דיווח אתמול העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



היקף הנכסים של ge קפיטל אמנם מסתכם ב-613 מיליארד דולר, אולם לא מדובר בחברת החזקות בנקאית. עקב כך, במקרה של יישום הרפורמה המתוכננת, סביר להניח ש-ge קפיטל תוגדר כחברה בעלת חשיבות גדולה במערכת הפיננסית, ועל כן תהיה נתונה לרגולציה קפדנית יותר, דרישות מחמירות בתחום הנזילות, והגבלות על פעילותה בתחומים שאינם פיננסים במהותם.



לפי הג'ורנל, ספק אם ge - היצרנית הגדולה בעולם של מנועי סילון, טורבינות לתחנות כוח, ציוד הדמיה רפואי וקטרי רכבת - תסכים להגבלות על פעילותה בתחום התעשייתי, ועל כן ייתכן שתיאלץ להיפרד מ-ge קפיטל, ולהפוך את האחרונה לחברה עצמאית.



הנשיא ברק אובמה הציג אתמול את הרפורמה הגדולה ביותר ברגולציה הפיננסית מאז שנות ה-30 בארה"ב. הרפורמה תעביר סמכויות בין סוכנויות שונות, תיטול כמה סמכויות מהבנק הפדרלי ותרחיב סמכויות אחרות שלו; היא תתמקד בהגנת נרחבת על צרכנים של מוצרים ושירותים פיננסיים ובהרחבת הרגולציה גם למוסדות פיננסיים שאינם בנקים.



ge, המייצרת מגוון מוצרים החל בנורות, דרך מנועים ועד ציוד רפואי מתקדם, ומספקת שירותי פיננסים וייעוץ, הודיעה בחודש אוקטובר - לאחר החרפת המשבר הכלכלי וסדרת הקריסות וההלאמות במגזר הפיננסי האמריקאי - על גיוס 12 מיליארד דולר בהנפקת מניות. כמו כן הודיעה על מכירת מניות בסך 3 מיליארד דולר למשקיע וורן באפט.



ge, אשר נוסדה לפני 117 שנים, ואשר על שלל עסקיה נמנית גם רשת הטלוויזיה nbc, הודיעה לקראת סוף חודש פברואר על הורדת הדיווידנד השנתי למשקיעים, לראשונה מאז 1940 לפחות. ge - אשר מנייתה היא היחידה שנמנתה על המניות המקוריות שהרכיבו את מדד המניות דאו ג'ונס, ועודנה נמנית עליהן - החלה לחלק דיווידנדים למשקיעים בשנת 1899.

בחודש מארס, איבדה ge את דירוג האשראי המושלם שלה - aaa - לראשונה מאז שנת 1956, לאחר שחברת דירוג האשראי, סטנדרד אנד פור'ס, הורידה את דירוג החוב של החברה ושל זרוע הפיננסים שלה בדרגה אחת - לדרגת aa פלוס. בהורדת הדירוג ציינה סטנדרד, כי הגורם המרכזי להורדת הדירוג הוא חשש לחוסנה של ge קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully