וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו חיוביים גררו את שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב ליום שני של ירידות; התשואה עלתה ל-3.85%

נמרוד הלפרן

18.6.2009 / 22:46

שוק האג"ח הממשלתיות נמצא בדרכו לרבעון הגרוע ביותר מאז שנת 1980, לפי מריל לינץ'



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ננעל הערב (ה') בירידות, זה היום השני ברציפות, לאחר שנתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הגדולה בעולם החלה להתאושש. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.187% לרמה של 3.83%, לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע לרמה של 3.85% - רמתה הגבוהה ביותר זה שבוע. במהלך המסחר אתמול נפלה התשואה ל-3.58% - רמתה הנמוכה ביותר זה שבועיים.



משקיעים באג"ח ממשלתיות בארה"ב הפסידו 3.8% מאז חודש מארס, לפי נתוני מריל לינץ'. שוק האג"ח הממשלתיות נמצא בדרכו לרבעון הגרוע ביותר מאז הרבעון הראשון של שנת 1980, במהלכו נפל ב-5.9%.



המיתון בארה"ב הולך ונחלש והתאוששות איטית של הכלכלה צפויה להתחיל עד סוף השנה, העריכה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב של קונפרנס בורד עלה בחודש מאי ב-1.2% - עלייה חודשית שניייה ברציפות, מסרה היום החברה. העלייה של המדד היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 1%, ומדד חודש אפריל תוקן כלפי מעלה לעלייה של 1.1%, לעומת עלייה של 1% שעליה דווח במקור. במהלך שישה החודשים האחרונים עלה המדד ב-1.2% - עלייה ראשונה בתקופה של חצי שנה מאז אפריל 2007.



"המיתון הולך ומאבד מתנופתו", אמר כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדסטיין. "החששות מפני תנודתיות בשוקי הבנייה והפיננסים הולכים ומתפוגגים. אפילו בשוק הדיור ניכרים סימני התייצבות", המשיך. "אם מגמות אלו יימשכו, ניתן לצפות להתאוששות איטית של הכלכלה עד סוף השנה. עם זאת, יידרש זמן רב יותר בטרם תירשם התאוששות בשוק התעסוקה", הוסיף.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה קפץ ביוני לרמה של מינוס 2.2 - רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר - לעומת מינוס 22.6 בחודש מאי, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה באופן ניכר של המדד לרמה של מינוס 17 נקודות. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על ירידה בפעילות מגזר הייצור, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.



שוק התעסוקה בארה"ב סיפק אף הוא חדשות חיוביות היום, לאחר שמשרד העבודה האמריקאי דיווח כי מספר תביעות האבטלה המתמשכות בארה"ב ירד בשבוע הראשון של יוני ב-148 אלף ל-6.68 מיליון - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully