וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס מתקרבת לסיום הסאגה: הגיעה להסדר עם הרשות לניירות ערך בארה"ב בפרשת הבקדייטינג

שמואל שוסטר

18.6.2009 / 23:19

קיבלה עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות עתידיות של חוקים פדראלים ותגיש את דו"חותיה עד לפברואר 2010



שלוש שנים אחרי פרשת הבקדייטינג של קומברס (תמחור לאחור של אופציות) נראה כי החברה בדרך לסיום המשבר. מדיווח שהוציאה הלילה החברה, עולה כי הגיעה להסדר עם רשות ניירות הערך האמריקאית (sec) לפיו תסכים לקבל על עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות עתידיות של חוקי המניות הפדראליים. כמו כן, תאולץ קומברס למלא אחר המחויבויות שלה בהתייחס להגשת דו"חות תקופתיים לרשות, לא יאוחר מה-8 בפברואר 2010.



רשות ניירות הערך הסכימה לכך שקומברס לא תודה או תכחיש את הטענות שהועלו על ידי הרשות בתביעה שהגישה כנגדה. כמו כן לא הוטלו על החברה קנסות כספיים. הסדר הפשרה כפוף עדיין לאישורו של בית המשפט במחוז המזרחי של ניו יורק. אישור ההסדר יביא לסיומה את התביעה שהגישה הרשות כנגד קומברס.



בעקבות ההסכם אמר אנדריי דהן, נשיא ומנכ"ל קומברס, כי זהו צעד חשוב קדימה. "כעת כאשר נושאים אלו פתורים, אנו נשארים ממוקדים בביצוע תוכניתנו להשלים את הרישום מחדש, וביצוע האסטרטגיות להצלחה ארוכת טווח של קומברס טכנולוג'י", אמר.



קומברס אינה מפרסמת דו"חות כספיים מבוקרים מאז מארס 2006 כתוצאה מפרשת הבקדייטינג. בספטמבר 2007 העריכה החברה כי תסיים לערוך מחדש את הדו"חות הכספיים הישנים שלה עד סוף ינואר 2008, אולם בסוף 2007 הודיעה כי היא דוחה את פרסום הדו"חות הכספיים ההיסטוריים שלה, שנבדקים מחדש, למועד לא ידוע.



באמצע אפריל הודיעה אולטיקום, חברת הבת של קומברס, כי תגיש את המידע הדרוש לרשות ניירות ערך האמריקאית במטרה לחזור לפרסם דו"חות רבעוניים עד סוף אוקטובר 2009. הודעתה של אולטיקום הציתה מחדש את העניין בחברת האם, ואנליסטים בשוק העריכו כי הדבר עשוי להוות נקודת מפנה גם עבור קומברס עצמה וכי היא עשויה לחזור ולפרסם את דו"חותיה בהקדם. הרמז הראשון לכך שהחברה עומדת בפני סיום הבדיקה התקבל באפריל, עם החלטתה של קומברס לתגמל את דהן במענק של 500 אלף דולר עבור ביצועי החברה ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully